اذعان رسانه‌های اسرائیل به حماقت مسئولان زندان جلبوع

بر اساس تحقیقات اولیه، حفر تونل در زندان جلبوع بدون جلب توجه هیچ یک از زندان‌بانان صهیونیست، هفته‌ها ادامه داشته و آن‌ها پس از گذشت دو ساعت از فرار زندانی‌ها متوجه عملیات فرار از زندان شد.

در سال ۲۰۱۴ نیز تونلی در همین زندان کشف شد، اما مایه عبرت زندان‌بانان نشد.

حساب توئیتری شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز اعلام کرد: ”پلیس اسرائیل از ایجاد ۲۰۰ مرکز ایست بازرسی در مناطق فلسطینی در چارچوب تلاش‌ها برای جستجوی شش اسیر فلسطینی خبر داد که دیروز از زندان جلبوع فرار کردند. “

رسانه‌های عبری دیروز (دوشنبه)، اعلام کردند که ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.اذعان رسانه‌های اسرائیل به حماقت مسئولان زندان جلبوع

ظاهرا این ۶ نفر نیمه شب به وقت محلی از زندان خارج شده و تونل حفر شده امروز صبح مشاهده شده است. پلیس رژیم صهیونیستی پس از این اقدام به حالت آماده باش در آمده است.

پس از انتشار خبر فرار اسرای فلسطینی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع بسیار دقیق طراحی شده بود. عومر بارلیف ضمن اعلام این مطلب افزود احتمال می‌رود این افراد از خارج زندان نیز کمک‌هایی دریافت کرده باشند.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز فرار اسرای فلسطینی را بسیار خطرناک دانست و تاکید کرد «این امر نشان می‌دهد ساختار امنیتی اسرائیل به طور کامل به رسیدگی نیاز دارد».