امارات شعبه موساد در منطقه

 سال گذشته در چنین روزی (۲۵ شهرور ۱۳۹۹) دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و بحرین در کاخ سفید و با دلالی "دونالد ترامپ" رییس جمهوری سابق آمریکا با رژیم اشغالگر قدس سازش کردند، رژیمی که از زمان تاسیس (۱۹۴۸) تاکنون حتی برای لحظه‌ای هم دست از جنایت علیه فلسطینیان و مسلمانان بر نداشته است، اما موضوعی که دل مسلمانان را بیشتر آزار و خراش می‌دهد، همراهی سران برخی کشورهای عربی همچون امارات، عربستان و بحرین با این رژیم مسلمان‌کش می‌باشد.   

در روزهای اخیر هیئت وزیران امارات، به بهانه واهی مبارزه با ترورسیم و در عمل در مسیر خدمت به صهیونیست‌ها نام ۳۸ شرکت و فرد را در فهرست افراد و شرکت‌های حامی تروریسم این کشور قرار داد.

هیئت وزیران امارات مدعی شده که این تصمیم را در راستای تلاش برای هدف قرار دادن و تعطیل کردن شبکه‌های مرتبط با تأمین مالی تروریسم! و فعالیت‌های مرتبط با آن اتخاذ کرده است.

هیئت وزیران امارات از تمامی دستگاه‌های نظارتی این کشور که عموما زیر نظر صهیونیست‌ها فعالیت می‌کنند خواسته است که در کمتر از ۲۴ ساعت، اقدامات لازم درباره این افراد و شرکت‌ها را بر اساس قوانین جاری امارات انجام دهند.

بر اساس گزارش‌ها و اخبار منتشره، تصمیم دولت امارات در خصوص شهروندانی از امارات، لبنان، عراق، هند، یمن، ‌افغانستان، سوریه، نیجریه و ایران را هدف قرار داده است.

امارات شعبه موساد در منطقه

هیئت وزیران امارات در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی در بخشی از منطقه به ویژه یمن، عراق و لبنان بر کسی پوشیده نیست، از سوی دیگر مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن که هزاران شهید و زخمی به‌جا گذاشته است، گواهی بر تروریست بودن حکومت امارات است.

البته این اقدام مقامات اماراتی برای اولین بار نیست، بلکه در سال‌های اخیر نیز حکومت ابوظبی اقدام به بستن دهها شرکت متعلق به لبنانی‌ها، ایرانی‌ها و دیگر مسلمانان ساکن امارات و اخراج شماری زیادی از مسلمانان، از این کشور کرده‌اند، اقدامی که پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ از حزب الله آغاز شده و تاکنون در چند مرحله برای رضایت خاطر اشغالگران قدس اجرا شده است.

مقامات امارات در سال‌های اخیر سیاست دشمنی با شیعیان مقیم این کشور را نیز افزایش داده‌اند، به خصوص پیشنهاد کارکنان عالی رتبه شرکت‌های امنیتی صهیونیستی مبنی بر مقابله با ایران و حزب الله و شیعیان عراقی، هندی، افغانستانی و پاکستانی در همه زمینه‌ها از جمله اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را مدنظر قرار داده‌اند؛ از جمله پیشنهادات سرویس امنیتی خارجی اسراییل (موساد) به سران امارات، اجرای سیاست پاکسازی این کشور از شیعیان است.

رژیم امارات فقط در یکسال (۱۳۹۱) حدود ۳۰ هزار شیعه مقیم این کشور را حتی بدون وارد بودن اتهامی به آنها فقط به خاطر رضایت و دلجویی از صهیونیست‌ها از این کشور اخراج کرد.

در سال ۱۳۸۸ - ۱۳۸۹ دهها شرکت متعلق به لبنانی‌ها فقط به دلیل شیعه بودن در امارات تعطیل و کارکنان لبنانی آنها از این کشور اخراج شدند و این روند تاکنون نیز ادامه دارد. در دو دهه گذشته فعالیت شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در امارات با هماهنگی مقامات این کشور بسیار گسترده شده و از یکسال پیش که قرار داد سازش میان تل آویو با سران امارات و بحرین منعقد شد، شماری دیگر از شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با پوشش شرکت‌های تجاری و خدماتی کار خود را در این امیرنشین کوچک حاشیه خلیج فارس آغاز کردند.

ایستگاه امنیتی موساد در امارات معتقد است که شیعیان مقیم این کشور با وجود آنکه از ملیت‌های مختلف هستند، ولی از نظر راهبردی با ایران ارتباط دارند و به هر طریق باید از دست آنها راحت شد.

هرچند شرکت‌ها و موسسات امنیتی – جاسوسی رژیم صهیونیستی حدود دو دهه می‌باشد که در امارات مشغول به فعالیت هستند، ولی تعداد و نوع فعالیت آنها از تاریخ سازش علنی ابوظبی – منامه – تل آویو یعنی ۲۵ شهریو سال گذشته (۱۳۹۹) بسیار بیشتر شده، که امارات فقط در یک خیانت دیگر، اطلاعات ۹ میلیون خارجی مقیم این کشور را به سرویس امنیت خارجی رژیم صهیونیستی داده است.

بر اساس سندی که در برنامه "ذره بین الجزیره" اخیرا منتشر شده، وزارت خارجه امارات اطلاعات مربوط به ۹ میلیون و ۴۰۵ هزارو ۸۴۰ خارجی مقیم این کشور را به همراه نامه‌ای رسمی که به امضای «حمد مطر الشامسی» مدیر بخش امور دیپلماتیک امارات رسیده، به رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

در نامه مذکور آمده، پیرو نامه‌ها و توافقنامه سابق درباره همکاری مشترک برای تأمین امنیت نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰» (که در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد)، اطلاعات داده شده شامل اسم، عکس، تابعیت، کپی گذرنامه، شماره تلفن و نیز مکان اقامت افراد مذکور است.

رسانه‌ها چندی پیش از توافق میان «آردن طرابلسی» رئیس شرکت صهیونیستی «سوپرکام» (SuperCom) و «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد امارات برای تأمین امنیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ خبر داده بودند.

رئیس شرکت سوپرکام بر اساس این توافق، گفته بود، تمام مسلمانانی که قصد شرکت در نمایشگاه مذکور را دارند، باید از دست‌بندهای الکترونیکی این شرکت استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: از مأموریت‌های دفتر موساد در دبی مشارکت در تأمین امنیت اکسپو است.

در گزارش الجزیره اعلام شد که ارسال اطلاعات کاملاً شخصی خارجی‌های مقیم امارات برای رژیم صهیونیستی مفهومش همکاری گسترده امنیتی میان امارات و این رژیم است و این اقدام با هدف محکم کردن جای پای صهیونیست‌ها در امارات و تبدیل آن به مکانی برای فعالیت موساد است.

افشای اطلاعات متعدد درباره همکاری‌های بی حد و حصر مقامات امارات در سال‌های اخیر و به ویژه سال گذشته با موساد نشان می‌دهد که این کشور به شعبه‌ای برای سرویس دستگاه امنیت خارجی رژیم صهیونیستی در منطقه و به بیان دیگر به مستعمره صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی که چندین سال است با کنار گذاشتن بردارش عملا رییس حکومت و نفر اول این کشور شده با همکاری صهیونیست‌ها می‌خواهد پس از دستیابی به تاج و تخت، آن را به هر قیمتی حفظ کند و نگذارد صدای هیچ مخالفی به ویژه خاندان سلطنتی در داخل علیه او اقدام نماید و از طرف دیگر امارات به هژمونی (قدرت برتر) کشورهای عرب منطقه دست یابد، اقدامی که عربستان و قطر نیز به دنبال آن هستند، البته به قیمت جان مسلمانان منطقه.