حواشی غیراخلاقی جشن «روز ملی عربستان»

 سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون » اعلام کرد که سلطنت مطلق دولت سعودی و نقض سیستماتیک حقوق بشر به مردم عربستان انگیزه‌ای برای جشن گرفتن نود و یکمین روز ملی این کشور ،هفتمین جشن ملی تحت فرمان « ملک سلمان » پادشاه عربستان و « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نمی‌دهد.

این سازمان حقوق بشری فقدان دموکراسی ، نقض گسترده حقوق بشر، نظارت گسترده بر شهروندان، مداخله نظامی بی پروا در یمن ، اقتصاد مبهم و ناسالم و لکه دار شدن چهره آل سعود در سطح جهان را به عنوان منبع اصلی عدم تمایل ملت سعودی به برگزاری جشن در این روز ملی دانست.

سازمان داون تأکید کرد: این واقعاً توهین آمیز است که مردم عربستان هنوز حق انتخاب رهبران خود ، مشارکت در اداره کشور خود و یا استفاده از آزادی‌های اساسی را ندارند، درحالی‌که اکثر مردم در سراسر جهان از آن برخوردارند.

حواشی غیراخلاقی جشن «روز ملی عربستان»

بر اساس گزارش این سازمان، این روز ملی عربستان سعودی فرصتی مناسب برای یادآوری به رهبران سعودی است به شهروندان خود در انتخاب رهبران خود احترام بگذارند و به آنها آزادی‌های اساسی در انتخاب سرنوشت کشورشان بدهند.

از سوی دیگر کلیپ‌های ویدئویی که توسط فعالان سعودی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و مواردی از آزار و اذیت دختران را در جشن‌های روز ملی در عربستان نشان می‌دهد، خشم بسیاری از سعودی‌ها را برانگیخت.