۲۵۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

 جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم دو هزار و ۵۴۳ آمریکایی دیگر بر اثر  کرونا  جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده به ۶۹۵ هزار و ۹۲ نفر برسد.

از طرف دیگر جانز هاپکینز گزارش کرد که در شبانه‌ روز گذشته دست‌کم ۱۱۱ هزار و ۱۶۲ مورد جدید در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا به ۴۳ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۰ نفر افزایش یافت.

آمار و ارقام فوتی مرتبط با کرونا در ایالات متحده در حالی روندی صعودی در پیش گرفته است که تاکنون ۳۹۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۸۷ دُز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است.

۲۵۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۳۳ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۲۰ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند و از آن میان، چهار میلیون و ۷۷۳ هزار و ۷۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۶ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۹۳ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است. ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

با بالا رفتن آمار ابتلا و فوتی‌های مرتبط با کرونا در ایالات متحده، تدابیر دولت این کشور برای تزریق واکسن کرونا روز به روز تشدید می‌شود به طوریکه بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه وله»، شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» آمریکا،۶۰۰ تن از کارکنان خود را که بدون دلیل موجه از زدن واکسن امتناع می‌کنند، اخراج کرد.

طبق این گزارش، آن دسته از افرادی که شامل این طرح می‌شوند، در صورتیکه تا قبل از گفت‌وگوهای رسمی برای اخراج واکسن بزنند، می‌توانند مجدداً به کار خود بازگردند.

چندی پیش گزارشی درباره وضعیت بسیار بد شیوع کرونا در آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد با وجود امکانات متنوع پزشکی، شیوع کرونا تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته و با حدنصاب شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌های دور برابری می‌کند.  

 آنفلوانزای اسپانیایی بیماری  مرگبار غیرمنتظره‌ای بود که خلال بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹، ۵۰۰ میلیون نفر یک ‌سوم مردم جهان در سراسر جهان را مبتلا کرد و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که بیشتر از ‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. شمار مرگ و میر در آنفلوانزای اسپانیایی به شکل غیرمنتظره‌ای در جوانان بیشتر بود.