تلاش ترامپ برای بازگرداندن حساب توئیتری‌اش

 بلومبرگ اواخر روز جمعه گزارش داد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا از یک قاضی فدرال در ایالت فلوریدا خواست توئیتر را مجبور به بازگرداندن مجدد حساب کاربری اش کند.

بر اساس این گزارش، در ماه ژوئیه ترامپ اقدام به تحت پیگرد قرار دادن شرکت‌های توئیتر، فیس بوک و گوگل و همچنین مدیران اجرایی این شرکت‌ها کرده است و ادعا کرد آن‌ها به صورت غیر قانونی در حال ساکت و سرکوب کردن نقطه نظرات محافظه کاران هستند.

در گزارش بلومبرگ آمده است درخواست ترامپ برای صدور حکم اولیه علیه توئیتر اواخر روز جمعه در میامی ثبت شد. در این درخواست ادعا شده است این رسانه اجتماعی در ماه ژوئیه تحت فشار‌های رقبای سیاسی اش در کنگره آمریکا حسابش را مسدود کرد.

تلاش ترامپ برای بازگرداندن حساب توئیتری‌اش

توییتر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. نمایندگان ترامپ فورا به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره خارج از ساعت کاری پاسخ ندادند.

ترامپ امسال حساب‌های خود در رسانه اجتماعی را پس از آن از دست داد که این شرکت‌ها اعلام کردند او سیاست‌های آن‌ها را علیه ترویج خشونت نقض کرده است.

صد‌ها تن از حامیان دونالد ترامپ در روز ششم ماه ژانویه حمله‌ای مرگبار به ساختمان کنگره انجام دادند. این حمله پس از سخنرانی ترامپ انجام شد که او در آن ادعا‌های نادرست خود در این باره را تکرار کرد که شکست انتخاباتی اش در نتیجه تقلب گسترده روی داده است، ادعایی که توسط چندین دادگاه، مقامات انتخابات ایالتی و اعضای دولت خود او رد شد.

بلومبرگ به نقل از درخواست رئیس جمهور سابق آمریکا در گزارشش نوشت توئیتر «تا حدی قدرت و کنترل را بر گفتمان سیاسی در این کشور که بیکران است اعمال می‌کند و این اقدام برای برگزاری بحث‌های دموکراتیک باز اساسا خطرناک است.»