تلاش بایدن برای حل منازعات میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان

  بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود از کنگره تلاش کرد با کوچک جلوه دادن اختلافات سیاسی در این کشور میان دو حزب اصلی دموکرات‎ و جمهوری خواه بر نزدیک کردن دیدگاه دو حزب به منظور تصویب لایحه بودجه‌های پیشنهادی خود تاکید کند.

این روز‌ها نمایندگان کنگره آمریکا بر سر تصویب بودجه جنجالی یک هزار میلیارد دلاری برای فعالیت‌های زیرساختی و بودجه ارتقای خدمات اجتماعی به میزان ۳.۵ هزار میلیارد دلار با یکدیگر به شدت اختلاف نظر دارند. یکی از سناتور‌های سابق مجلس آمریکا در این باره گفت: تلاش‌های بایدن شاید بتواند موجب تاخیر در رای گیری برای این بودجه شود، ولی واقعیت این است ما بر خلاف دولت هیچ عجله‌ای برای تصویب این بودجه کلان نداریم.

وی تعیین هر گونه ضرب العجل برای کنگره در موارد بحرانی را تکذیب کرد و ادامه داد: ما در نظر داریم بودجه کلان ۳.۵ هزار میلیارد دلاری را تا حدود ۲ هزار میلیارد دلار کاهش دهیم.

تلاش بایدن برای حل منازعات میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان

با این حال، بایدن در بازدید خود از کنگره در مورد تصویب لایحه بودجه گفت: برای ما فرقی نمی‌کند در شش دقیقه، شش روز یا شش هفته این لایحه تصویب شود، ما این کار را انجام می‌دهیم.

به گفته یک منبع آگاه، بایدن در نشستی با اعضای کنگره گفت حتی تصویب میزان کمتری از این بودجه هم می‌تواند اتفاقی تاریخی در آمریکا رقم بزند.

رییس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد: تاخیر در تصویب بودجه در زمان بدی برای کنگره اتفاق افتاده است چرا که در هفته‌های آینده کار‌های زیادی در پیش داریم.

طبق برآورد وزارت خزانه داری آمریکا، دولت بایدن تا ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی زمان دارد تا برای بدهی بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد دلاری خود برنامه ریزی کند در غیر این صورت فاجعه اقتصادی در آمریکا رخ خواهد داد. با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره مجلس آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۲ هر گونه شکست برای دولت بایدن می‌تواند برای هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا گران تمام شود.