حوادث بزرگی پیش روی ارتش رژیم صهیونیستی است

 سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی به دست حزب الله لبنان فرماندهان نظامی این رژیم را به وحشت انداخته و حاوی این پیام است که حوادث بزرگتری در آینده برای ارتش این رژیم در راه خواهد بود.

عبدالباری عطوان ، سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی نوشت: سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی به دست حزب الله که حریم هوایی جنوب لبنان را نقض کرده بود چه معنایی دارد؟ واحد رسانه‌ای نظامی حزب الله اعلام کرد: پدافند هوایی مقاومت اسلامی یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را در وادی مریمین در جنوب لبنان سرنگون کرده است. این در حالی است که این پهپاد‌ها تقریبا روزانه، خواه برای به رعب و وحشت انداختن هواداران حزب الله یا برای اهداف جاسوسی، همواره به پرواز در می‌آمدند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، مجبور به اعتراف به سرنگونی هواپیما شد و ادعا کرد تحقیقات برای یافتن شرایط سرنگونی آن ادامه دارد. حال پرسش این است که اسرائیل چگونه می‌توانست آن را انکار کند در حالی که واحد رسانه نظامی حزب الله این حادثه را در اولین لحظه با تصویر و صدا ثبت کرده است.

حوادث بزرگی پیش روی ارتش رژیم صهیونیستی است

عطوان نوشت: این دقت و اثربخشی سامانه‌های دفاعی حزب الله، برای فرماندهان ارتش اسرائیل نگران کننده خواهد بود و خواب را از چشمانشان خواهد ربود، زیرا این دقت در زدن هدف، تجهیزات دفاعی بسیار پیشرفته و توانایی‌های جناح نظامی حزب الله را نشان می‌دهد، به این معنی که حریم هوایی لبنان به خط قرمز تبدیل شده است که عبور از آن، نه تنها با این پهپاد‌ها که حتی با هواپیما‌های اسرائیلی اف ۱۶ نیز دشوار است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: ممکن است شاهد تشدید تنش در جبهه شمالی (جنوب لبنان) باشیم، شاید این تنش‌ها در قالب یک حمله نظامی هوشمند علیه حزب الله، شکل بگیرد. ژنرال بازنشسته ران بن یشای، کارشناس نظامی اسرائیل نیز در واکنش به سرنگونی پهپاد اسرائیلی گفت: «یک حمله نظامی علیه حزب الله اجتناب ناپذیر شده است».

سردبیر رای الیوم افزود: شاید این عبارت‌ها برای اطمینان بخشیدن به اسرائیلی‌های وحشت زده صورت می‌گیرد. فرماندهان نظامی اسرائیل نمی‌توانند دستاورد‌های نظامی مقاومت در لبنان و نوار غزه را نادیده بگیرند و احساس امنیت و ثبات کنند، زیرا پیامد‌های فاجعه باری بر افکار عمومی اسرائیل می‌گذارد و آن‌ها نمی‌توانند نتایج جنگ فرسایشی را که از نظر مادی و معنوی برای آن‌ها گران تمام می‌شود، تحمل کنند.

از سوی دیگر، اطلاعات رسیده از جنوب لبنان تاکید می‌کند که هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی یکی از انواع مدرن و پیشرفته است و پس از هدف قرار گرفتن، تقریبا سالم به زمین افتاده است. به این معنی که این پهپاد پس از سرنگونی، گنجینه‌ای از اطلاعات برای حزب الله خواهد بود، چرا که کارشناسان علاوه بر اطلاعات و روش عملیات و عملکرد این پهپاد، روی رمزگشایی اسرار آن و تخلیه اطلاعات محرمانه در دوربین‌های آن کار خواهند کرد.

 سردبیر رای الیوم می‌گوید: سرنگونی این پهپاد باعث خواهد شد بازاریابی و فروش این نوع پهپاد به کشور‌های اوکراین و برخی کشور‌های عربی خلیج فارس، هند و برخی دیگر از کشور‌ها دشوار شود و این ضربه‌ای به صنعت نظامی اسرائیل خواهد بود.

از سوی دیگر سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی‌های اخیر خود تاکید کرد اجازه نفوذ ارتش اشغالگر اسرائیل به حریم هوایی لبنان را نمی‌دهد و هر هواپیمای اسرائیلی که به خود جرات عبور از مرز را بدهد؛ سرنگون خواهد شد. وی در اینجا طبق معمول و همانند همه تهدید‌های قبلی خود، به وعده اش عمل کرد و اسرائیل از این امر به خوبی آگاه است و آن‌ها در رسانه‌های خود به آن اعتراف می‌کنند و همیشه تأکید می‌کنند که این مرد آنچه را می‌گوید؛ انجام می‌دهد.

عبدالباری عطوان معتقد است که بعید نیست قابلیت‌های دفاعی پیشرفته باعث کاهش حملات موشکی و هوایی اسرائیل به اهداف سوریه و از طریق حریم هوایی لبنان، با هواپیما‌های اف ۱۶ شده باشد و شاید سرنگونی این پهپاد در حریم هوایی جنوب لبنان به اسرائیل این پیام را می‌دهد که حوادث بزرگتری در آینده برای ارتش اسرائیل در راه است.