اکثر آمریکایی‌ها موافق استعفای بایدن هستند

 شرکت نظرسنجی محافظه‌کار «راسموسن» در نظرسنجی جدید خود مشخص کرد ۵۵ درصد از رای‌دهندگان موافقند که این رئیس جمهوری دموکرات ۷۸ ساله آمریکا باید استعفا دهد، در حالی که ۴۱ درصد "شدیدا" با آن موافقند.

همچنین طبق این نظرسنجی، ۳۹ درصد معتقدند که بایدن در ریاست جمهوری باقی بماند که از میان آنها ۲۹ درصد "شدیدا" با آن موافقت کرده‌اند.

همچنین موسسه راسموسن دریافت که ۶۰ درصد از کسانی که در دسته رای‌دهندگان احتمالی بوده‌اند، معتقدند بایدن باید سربازان آمریکایی را با نقض توافق صلحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبل از او با طالبان امضا کرده بود، در افغانستان حفظ می‌کرد.

اکثر آمریکایی‌ها موافق استعفای بایدن هستند

اخیرا ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت به بایدن توصیه کرده بود ۲۵۰۰ پرسنل را در این کشور حفظ کند.

۶۰ درصد از رای‌دهندگان احتمالی در واقع معتقدند که طبق این پیشنهاد میلی، حفظ ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان بهتر از خارج‌سازی کامل سربازان از این کشور جنگ‌زده بوده است.

دولت بایدن متهم به نادیده گرفتن هشدارها در خصوص امکان فروپاشی ارتش ملی افغانستان بعد از خروج ارتش آمریکا و رهاسازی طالبان برای تصرف افغانستان و ورود به شهر کابل در  ماه اوت شده است. پاسخ کاخ سفید، دستور به اجرای شتاب‌زده عملیات خارج‌سازی پرسنل سفارت آمریکا و پرسنل دیگر مستقر در شهر کابل بود، در حالی که این مساله منجر به سرازیر شدن هزاران تن از اتباع غربی خواستار فرار از افغانستان و ده‌ها هزار افغان متقاضی پناهجویی در آمریکا و کشورهای دیگر به فرودگاه شهر کابل شد.

همچنین پایگاه خبری هیل براساس یک نظرسنجی جدید موسسه گالوپ گزارش کرد که کامالا هریس، معاون جو بایدن نیز محبوبیت ۴۹ درصدی –و به همین میزان مخالفت با عملکردش- دارد که شش درصد بیشتر از محبوبیت جو بایدن با ۴۳ درصد است.

جک پوسوبیک، مفسر محافظه‌کار گفت که این نظرسنجی بخشی از تلاش‌ها برای منعکس کردن کامالا هریس (کاندیدای رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که قبل از شروع آن رقابت به خاطر عدم محبوبیت کنار کشید) به عنوان یک جانشین معتبر برای بایدن در میان‌دوره است.

طبق یک نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس - مرکز پژوهش امور عمومی NORC محبوبیت جو بایدن با مواجهه با انتقادات از بابت عملکردش در قبال خروج ارتش کشورش از افغانستان و حضور هزاران مهاجر هائیتیایی در مرز جنوبی آمریکا به ۵۰ درصد تنزل یافته است.

این نظرسنجی اجرا شده در بازه زمانی ۲۳-۲۷ سپتامبر دریافت که حدود ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد کلی بایدن در ریاست جمهوری را با گذشت کمی بیش از هشت از ماه از ریاست جمهوری او، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

نظرسنجی قبلی همین موسسات که در ماه اوت اجرا شد، محبوبیت ۵۴ درصدی و نظرسنجی آنها در ماه ژوئیه محبوبیت ۵۹ درصدی را برای جو بایدن ثبت کرده بودند.

نظرسنجی‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که میزان محبوبیت جو بایدن از میزان مخالفت با عملکردش کمتر است. یک نظرسنجی گالوپ در چند روز قبل نشان داد که بایدن تنها ۴۳ درصد تایید عملکرد داشته که نسبت به نظرسنجی ماه اوت همین موسسه کاهش ۱۶ درصدی نشان داده است.

نظرسنجی AP-NORC نشان داد که میزان تایید عملکرد بایدن در میان پاسخگویان دموکرات نسبت به ماه ژوئیه کمی کاهش یافته است و از ۹۲ درصد به ۸۵ درصد رسیده است، در حالی که میزان کاهش محبوبیت او نزد دسته‌بندی مستقل‌ها چشمگیرتر بوده و از ۶۲ درصد در ماه ژوئیه به ۳۸ درصد در ماه گذشته میلادی رسیده است.

تقریبا ۴۷ درصد از پرسش‌شوندگان هم به طور کلی نظر مثبتی نسبت به عملکرد بایدن در حوزه اقتصاد داشته‌اند؛ از هر ۱۰ جمهوریخواه تنها یک تن و از هر ۱۰ دموکرات هشت فرد به بایدن در این حوزه نمره مثبت داده‌اند.

این نظرسنجی میزان تایید کمی در قبال عملکرد بایدن نسبت به خارج ساختن کامل ارتش آمریکا از افغانستان که با تصرف سریع افغانستان توسط طالبان همراه شد، ثبت کرد. تنها ۳۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت‌کننده در نظرسنجی AP-NORC گفتند که سیاست بایدن در قبال افغانستان را تایید می‌کنند و ۶۵ درصد به رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه نمره منفی دادند.