هراس صهیونیست‌ها از پهپادهای انتحاری مقاومت

  مقاومت فلسطین با ایجاد فضای بازدارندگی در فلسطین اشغالی از عملیات «شمشیر قدس»، رژیم صهیونیستی را در تنگنای بی سابقه‌ای قرار داده است. صهیونیست‌ها طی ماه‌های گذشته همواره در این تکاپو بوده‌اند که از این بازدارندگی بگریزند.

بخشی از این بازدارندگی مربوط به توانمندی‌های مقاومت و سلاح هایی است که مقاومت امکان به کارگیری آنها را در رویارویی با رژیم صهیونیستی در اختیار دارد و از آن مهمتر اینکه مقاومت خود زبان به معرفی توانمندی‌هایش نمی‌گشاید و این دشمن صهیونیست است که از زمان پایان عملیات «شمشیر قدس» از توانمندی‌ها و سلاح‌های مقاومت رونمایی می‌کند.

توسعه قدرت هوایی مقاومت

آخرین توانمندی معرفی شده از سوی صهیونیست‌ها توانمندی جدید مقاومت در آسمان فلسطین است. مقاومت فلسطین از سال 2014 در جریان جنگ 51 روزه، استفاده از پهپاد را در دستور کار خود قرار داد. از زمان آن جنگ تا کنون مقاومت به تناسب وضعیت‌های گوناگون، با استفاده از پرنده های بدون سرنشین بخشی از اهداف خود را تحقق بخشید. بیشتر پهپادهای به کارگرفته شده، برای اقدامات اطلاعاتی و عکس برداری به پرواز در آمده بودند.

اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر از به کارگیری شکل جدیدی از پهپادهای مقاومت ابراز نگرانی کرده‌اند و این توانایی جدید پهپادهای مقاومت را، ابتکار مقاومت در جنگ‌های پس از این و مشکل رژیم صهیونیستی توصیف کرده‌اند. این توانایی جدید انجام حمله انتحاری توسط پهپادهای مقاومت است که در حال تبدیل شدن به کابوس صهیونیست‌ها است.

هراس صهیونیست‌ها از پهپادهای انتحاری مقاومت

گزارش مراکز نظامی هوابرد رژیم اسرائیل 

شبکه 12 رژیم صهیونیستی طی گزارشی که به نقل از گزارش‌های سازمان دفاع هوایی رژیم صهیونیستی منتشر شده بود اعلام کرد گزارش‌های سامانه‌های دفاع هوایی حکایت از آن دارند که در رویارویی‌های آینده رژیم صهیونیستی با حزب‌الله در شمال فلسطین یا مقاومت فلسطین در نوار غزه شاهد اعزام پهپادهای انتحاری به سمت اهدافی در فلسطین اشغالی خواهند بود.

براساس گزارش‌های نامبرده، سازمان نظامی رژیم صهیونیستی پهپادهای نامبرده قابلیت حمل مواد منفجره را دارند و می‌توانند نقاط مدنظر خود را با بالاترین دقت هدف قرار دهند. صهیونیست‌ها مدعی شده‌اند حماس و حزب‌الله در تلاشند تا به سامانه‌های شلیک دقیق دست یابند و اطلاعات لازم در خصوص این سامانه‌ها را از ایران به دست می آورند که اقدام به انتقال این فن آوری نمی‌کند اما برای تولید بومی این فن آوری‌ها از راه دور به آنها کمک می‌کند. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند حملات هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف تضعیف این توانمندی صورت می‌گیرد. ادعایی که مناطق بمباران شده که شامل مناطق مسکونی و غیر نظامی است دروغ بودن آن را تأیید می‌کند.

مسیری که مقاومت از همان ابتدا پیش گرفت با دستاوردهایی که به مرور خود را نشان داد مورد تأیید قرار گرفته است. اخراج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان و نوار غزه نخستین طلایع اقدامات مقاومت بودند که حال پس از گذشت بیش از دو دهه به ایجاد بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی ختم شده است. مسئله‌ای که نوع برخورد صهیونیست‌ها و غرب با آن را نشان می‌دهد به دغدغه اصلی غرب و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

صهیونیست‌ها طی 3 ماه گذشته پس از عملیات «شمشیر قدس» تمام تلاش‌های خود را کرده‌اند تا بازدارندگی به وجود آمده توسط مقاومت را معکوس یا کمرنگ کنند. اما هوشیاری و صبر مقاومت مانع اصلی این اقدام آنها بوده است. فضای به وجود آمده در منطقه و در رویکرد غرب و حامیان آن در منطقه غرب آسیا نشان می دهد آنها دست به اقدامات فراگیر‌تر و شدیدتری طی ماه‌ها و سال‌های آینده خواهند زد چرا که مسیری که مقاومت به درستی در حال استمرار آن است به آزادی فلسطین و اخراج اشغالگران ختم خواهد شد. مسیری که به برکت دور اندیشی فرماندهان مقاومت و برکت خون شهدای مقاومت حرکت در آن آغاز شده و ادامه دارد.