رسوایی آزار جنسی در ارتش کره جنوبی

پس از خودکشی یک افسر زن نیروی هوایی کره جنوبی به دلیل آن‌که توسط یکی از نظامیان ارتش این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته بود، ۱۵ تن از اعضای ارتش کره جنوبی در این پرونده متهم شدند.

بنا بر گزارش «یاهونیوز»، یک افسر زن نیروی هوایی کره جنوبی به دلیل بی‌توجهی ارتش به پرونده‌ آزار جنسی او توسط یکی از همکارانش در نیروی هوایی کره جنوبی خودکشی کرد.

در پی رسانه‌ای شدن این خبر، دهها تن از مقام‌های نیروی هوایی کره جنوبی به دلیل سرپوش گذاشتن بر روی این پرونده با مجازات‌های انضباطی روبرو هستند.

خودکشی افسر زن کره جنوبی موجب بروز خشم عمومی در این کشور شد و به دنبال آن یکی از افسران نیروی هوایی کره جنوبی مجبور شد در ماه ژوئن (ششمین ماه میلادی، تیرماه) از سمت خود استعفا کند.

طبق این گزارش، چندین سال است که ارتش کره جنوبی به دلیل عدم محافظت از پرسنل زن خود تحت بازجویی است.

طبق این گزارش، در پی شماری از پرونده‌های سوء استفاده جنسی در ارتش کره جنوبی، قانونگذاران کره جنوبی در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) طرحی را به تصویب درآوردند که طبق آن این پرونده‌ها در دادگاه‌های غیرنظامی مورد بررسی قرار گیرد.

رسوایی آزار جنسی در ارتش کره جنوبی

در ماه مارس سال جاری میلادی (سومین ماه میلادی)، یک افسر زن کره جنوبی در هنگام بازگشت به پایگاه در خودرو توسط یک افسر هم رده خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است و زمانی که این مورد را به دادگاه کشاند، ارتش هیچ توجهی به آن نکرد و سه ماه بعد جسد این افسر زن در خانه‌ وی پیدا شد.

افسر متهم به نام یانگ، زمانی بازداشت شد که قربانی این پرونده خودکشی کرد و اخبار مربوط به وی در رسانه‌ها علنی شده بود و هم‌اکنون قرار است که این افسر نیروی هوایی در دادگاه محاکمه شود.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، تحقیقات درباره پرونده مذکور حدود چهار ماه ادامه داشته است و وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که علاوه بر متهم شدن ۱۵ نظامی در رابطه با این پرونده، ۳۸ نظامی دیگر ارتش در خصوص این پرونده با جریمه و مجازات‌های دیگر روبرو هستند.

بی بی سی همچنین گزارش کرد که پرونده اتهام آزار جنسی در نیروی هوایی ارتش کره جنوبی باعث رسوایی گسترده در این کشور و در نهایت استعفای فرمانده این نیروها شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دو افسر نیروی هوایی ارتش کره جنوبی متهم شده‌اند که قربانی این پرونده را تحت فشار گذاشته تا از شکایتش صرفنظر کند.

از طرف دیگر، دو نفر از متهمان این پرونده در زمان رسیدگی به اتهاماتشان در زندان خودکشی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع کره جنوبی در چند ماه گذشته در زمینه آزار جنسی، تبعیض جنسی و جنسیتی در صدر اخبار و توجهات قرار گرفته است.