طالبان: آمریکا برای بی‌ثباتی در افغانستان تلاش نکند

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با « وندی شرمن » معاون وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراهش گفت: آمریکا نباید برای بی‌ثباتی افغانستان و تضعیف دولت این کشور تلاش کند زیرا این اقدام به نفع هیچکس نیست.

متقی درباره دیدار با هیئت آمریکا به خبرگزاری دولتی «باختر» اظهارداشت : هیئت امارت اسلامی از طرف آمریکایی خواسته است که در امور افغانستان دخالت نکرده و به حاکمیت و حریم هوایی افغانستان نیز احترام بگذارند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه درباره مشکل دارایی‌های منجمد شده افغانستان با هیئت اروپایی نیز دیدار می‌کند، گفت که در این دیدار از آمریکا خواسته شد تا دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند.

وی در رابطه با مسئله ایجاد دولت فراگیر تصریح کرد: در تشکیل دولت فراگیر مشورت‌های مردم افغانستان دریافت خواهد شد اما به فرمایشات کسی عمل نمی‌کنیم.

طالبان: آمریکا برای بی‌ثباتی در افغانستان تلاش نکند

متقی با بیان اینکه مذاکرات مفصل با آمریکایی‌ها و نمایندگان کشورهای اروپایی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: ثبات و تعامل مثبت جهان با افغانستان به نفع همه است.

سرپرست وزارت خارجه طالبان خاطرنشان کرد که دولت جدید افغانستان متعهد است که با جامعه بین‌الملل تعامل مثبت داشته باشد و زمینه را برای توزیع منظم کمک‌های بین‌المللی، پرداخت حقوق کارکنان دولت و ارائه تسهیلات و خدمات به مردم افغانستان فراهم کند.

وی همچنین تصریح کرد که طالبان «در پرتو اصول دین مقدم اسلام و منافع ملی» اقدام خواهد کرد و «به نفع یکی به ضرر دیگری» کار نخواهد کرد.