تحریم طالبان باعث قدرت یابی داعش در افغانستان می شود

 «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در گفتگو با درگاه خبری میدل ایست آی، از دولت ایالات متحده خواست تا افغانستان را به سمت تبدیل شدن به مأمن و پناهگاهی برای تروریستها سوق ندهد.

عمران خان همچنین با اشاره به لزوم مشارکت جهان با حکومت کنونی در افغانستان هشدار داد که چنانچه افغانستان در چارچوب حکومت طالبان پذیرفته نشود، [ظهور] گروههای تندرو امری محتمل خواهد بود و «بنابراین افغانستان به راحتی به حکومت طالبان ۲۰ سال پیش بر می‌گردد و این یک فاجعه خواهد بود».

وی با تأکید بر اینکه طالبان بهترین گروه برای امحای داعش است، اظهار داشت که یک افغانستان با ثبات و یک دولت باثبات می‌تواند با داعش مقابله کند.

تحریم طالبان باعث قدرت یابی داعش در افغانستان می شود

نخست وزیر پاکستان با تکرار درخواست کشورهای غربی از طالبان مبنی بر رعایت حقوق زنان و دختران افغانستان به ویژه در حوزه آموزش و تحصیل گفت که آنها [کشورهای غربی] باید به طالبان زمان بدهند، چرا که آنها پیش از این وعده آن را داده‌اند.

عمران خان با اشاره به اینکه ماهیت گروه طالبان به گونه‌ای است که ممکن است واکنشی منفی نشان دهند که این خود می‌تواند غیرسازنده و مخرب باشد، بار دیگر درخواست خود از جامعه بین‌المللی برای مشارکت با حکومت جدید طالبان را مطرح و تأکید کرد که تحریم طالبان باعث بروز بحران انسانی در افغانستان خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد که از زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان، شمار حملات تروریستی در خاک پاکستان کاهش یافته است.