تنش دوباره جمهوری خواهان آمریکا در مقابل دموکراتها

تمام دموکرات‌ها ی مجلس آمریکا روز گذشته با طرح آزادی رای گیری در ایالت‌های مختلف موافقت کردند. با این حال،  تمامی جمهوری خواهان یک صدا با این طرح مخالفت کردند و مانع تصویب آن شدند. 

جمهوری خواهان مجلس آمریکا می‌گویند دموکرات‌ها قصد دارند کنترل رای گیری در ایالت‌های تحت نظارت حزبشان را به دست گیرند. از زمان انتخابات ریاست جمهوری اخیر در سال ۲۰۲۰ جمهوری خواهان در مجالس ایالتی به دنبال تصویب یک سری محدودیت‌های انتخاباتی بوده اند. این موضوع با مخالفت‌های زیادی از سوی دموکرات‌ها مواجه شده است.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات کنگره آمریکا در این رابطه گفت: این مخالفت جمهوری خواهان مقاومت در برابر دموکراسی آمریکاست که تلاش می‌کنند آن را از درون به هم بریزند؛ این موضوعیست که باید مورد توجه مجلس نمایندگان قرار بگیرد.

تنش دوباره جمهوری خواهان آمریکا در مقابل دموکراتها

برای تصویب این طرح حداقل باید ۶۰ رای موافق به آن داده شود که تا به حال با مخالفت حداکثری جمهوری خواهان این امر میسر نشده است.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواهان کنگره آمریکا در این باره گفت: این اقدام دموکرات ها زمینه سازی برای طرح یک قانون است که فعلا ما برای سومین بار با تصویب آن مخالفت کردیم.

مک کانل ادامه داد: تا زمانی که دموکرات‌ها بر خواسته‌های خود اصرار داشته باشند نمی‌توانیم در مورد این موضوع به توافق برسیم.

در این طرح محدودیت‌هایی برای رای گیری‌های زودهنگام الکترونیکی برای هر ایالت در نظر گرفته شده همچنین جمهوری خواهان پیشنهاد دادند قانون تشخیص هویت هر فرد قبل از رای گیری در این بسته پیشنهادی نیز گنجانده شود که دموکرات‌ها با آن مخالفند و آن را خلاف دموکراسی در آمریکا می‌دانند.

دموکرات‌های آمریکا هفته هاست در تلاشند تا نظر موافق حزب مخالف خود را برای تصویب این طرح جلب کنند، ولی در نهایت به موفقیتی در این زمینه دست پیدا نکردند.