راه اندازی کارزار واکسیناسیون علیه کرونا در عراق

 وزارت بهداشت عراق دیروز (دوشنبه) نیز با تاکید بر اهمیت دریافت واکسن و اهتمام شهروندان به این مهم هشدار داد در صورت بی تفاوتی مردم به واکسیناسیون موج چهارم کرونا در راه خواهد بود.

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق امروز هم اعلام کرد که برای ترغیب شهروندان «کارزار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا» را در بغداد و دیگر استان ها راه اندازی کرده است.

«سیف البدر»، سخنگوی این وزارتخانه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی «اینا» اظهار کرد که وزارت بهداشت در ابتدا یک کارزار میدانی برای واکسیناسیون در شماری از محله‌های پرجمعیت حومه بغداد پایتخت راه اندازی کرد.

راه اندازی کارزار واکسیناسیون علیه کرونا در عراق

وی گفت که این کارزار افزون بر بغداد در دیگر استان های عراق نیز راه اندازی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که اوضاع کنونی کشورها  نشان می دهد که اپیدمی ویروس کرونا به مرحله بسیار جدی و خطرناک  رسیده است، بنابراین این وزارتخانه اقدام هایی را برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس جهش یافته کرونا و کاهش شدت آن آغاز کرده است.

وزارت بهداشت عراق روز دوشنبه با اعلام اینکه ورود به موج چهارم کرونا چالش بزرگ و بار سنگینی بر دوش نظام سلامت کشور است، خواستار رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و اقدام های جدی پیشگیرانه از جمله واکسن زدن شهروندان شد.

این وزارتخانه در فراخوانی از همه شهروندان عراقی خواست که برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون سراسر کشور مراجعه کنند.

بر پایه داده های یک پژوهش که چند ماه پیش توسط گروه تحقیقاتی معروف به «المستقلة» انجام شد، درصد بالایی از مردم این کشور به دلایلی مایل به دریافت واکسن کرونا نیستند.

داده های این تحقیق نشان داد که «بیش از نیمی از عراقی‌ها مایل به دریافت واکسن کرونا نبوده و حدود ۱۰ درصد نیز مطمئن نیستند که می‌خواهند واکسن بزنند یا خیر.»

تازه ترین آمارهای رسمی حاکی است که تاکنون دو میلیون و ۴۷ هزار و ۸۱۱ نفر در عراق به کرونا مبتلا شده اند که ۲۲ هزار و ۹۹۳ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.