پیش بینی موج چهارم کرونا در عراق

وزارت بهداشت عراق نسبت به وقوع موج چهارم کرونا در این کشور هشدار داد.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: با رصد اوضاع جهانی انتشار ویروس کرونا شاهد افزایش ابتلا در برخی کشورها با وجود میزان بالای واکسیناسیون ، به سبب ظهور سویه های جدید این ویروس هستیم که این کشورها با افزایش ابتلا و مرگ بر اثر ویروس کرونا روبرو هستند. شمار مبتلایان به کرونا در روسیه و انگلیس روند صعودی پیدا کرده است و آمار فوتی های آنها نیز افزایش یافته است. این خطر شیوع سویه های جدید به دیگر کشورها را افزایش داده است.

در این بیانیه آمده است: از این رو وقوع موج چهارم و شدید ابتلا به این ویروس را در عراق بعید نمی دانیم. جهش های ژنتیکی ویروس کرونا، عدم پایبندی هموطنان به اقدامات پیشگیرانه، تجمعات انسانی در اشکال مختلف و میزان پایین واکسیناسیون، همه و همه از افزایش موارد ابتلا خبر می دهد.

پیش بینی موج چهارم کرونا در عراق

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: همانطور که قبلاً اعلام کردیم تنها راه جلوگیری از خطر موجهای پیاپی ابتلا به کرونا، تحقق میزان بالای واکسیناسیون در جامعه است. متاسفانه تاکنون میزان مطلوب نبوده است.

وزارت بهداشت عراق با فراخواندن شهروندان عراقی برای دریافت واکسن کرونا از تمام شبکه های رسانه ای و ارتباط جمعی درخواست کرد که مردم را برای دریافت واکسن در نزدیکترین زمان ممکن تشویق کنند.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است: از همه شهروندان می خواهیم که برای حفظ سلامتی خود و خویشاوندانشان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، واکسن در همه مراکز درمانی موجود است.