تروریست‌های سوریه به جان هم افتادند

منابع خبری سوری از درگیری شدید شب گذشته (شامگاه دوشنبه) میان تروریست های «هیئه تحریر الشام» با تروریست‌های «جنود الشام» در شمال استان لاذقیه خبر دادند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، کاروان‌های نظامی گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) با حجم وسیع نیرو و تجهیزات نظامی از مواضع خود در منطقه «جبل الزاویه» در شمال استان لاذقیه به سمت روستای «الیمضیه» حرکت کرده و به شدت با چند گروه تروریستی در رأس آن‌ها گروهک «جنود الشام» به سرکردگی «مسلم الشیشانی» درگیر شدند.

تروریست‌های سوریه به جان هم افتادند

«مسلم الشیشانی» نیز در یک فایل صوتی گفته است که نمی‌خواهد «خون مسلمانان» را بریزد اما از سوی دیگر هم نمی‌خواهد که در زندان تحریر الشام بمیرد. او چندی پیش از تروریست‌های تحریرالشام خواسته بود تا به همراه اعضای خارجی‌اش خاک سوریه را ترک کند.

در ۲۷ ماه ژوئن تحریر الشام از مسلم الشیشانی خواسته بود یا به عضو این گروهک در آید و یا مناطق تحت کنترلش را واگذار کند که هر دو درخواست از سوی گروهک جنود الشام رد شده بود.

در واکنش به درگیری‌های شدید شب گذشته، هیئه تحریر الشام در بیانیه‌ای که امروز صادر کرد، مدعی شد که دلیل درگیری این بود که گروهک‌های مسلح در شمال لاذقیه به تعدادی از افراد تحت تعقیب پناه داده بودند. به گفته تحریر الشام عمده درگیری‌ها با یک گروه تروریستی به نام «ابو فاطمه الترکی» بود که گهگاه به مواضع تحریر الشام حمله می‌کنند.