عربستان دنبال برهم زدن انتخابات پارلمانی لبنان است

  محمد رعد ، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در سخنانی به دنبال بحران پیش آمده میان ریاض و بیروت اظهار کرد: امروز با بحرانی مواجه هستیم که با یکی از کشورهای منطقه شکل گرفته است؛ کشوری که جنگ ظالمانه‌ای را علیه ملت یک کشور عربی دیگر به راه انداخته و شکست خورده است.

وی افزود: این کشور انتقام شکستش را از لبنان می‌گیرد که ملت پایدار آن به پا خواسته‌اند تا حق ملت مظلومی را تایید کنند که طی هشت سال مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

رعد با اشاره به اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که منجر به شکل گیری این بحران شده است، گفت: یکی از وزرای دولت پیش از آنکه به عنوان وزیر منصوب شود، سخنانی را مطرح و از حق ملت مظلوم یمن در مقابل ائتلاف متجاوز عربی دفاع کرد. حالا از خواب بیدار شده‌اند تا یک هجمه کلامی و دیپلماتیک علیه لبنان به راه بیندازند و این هجمه ممکن است منجر به یک بحران دولتی شود که حتی با استعفای یک وزیر پایان نمی‌یابد و چه بسا کل دولت را از هم بپاشد و شاید هدف از این هجمه برهم زدن ثبات برقرار شده در لبنان پس از تشکیل دولت و تمهیداتی است که قرار است دولت برای برگزاری انتخابات پارلمانی در چند ماه آینده انجام دهد.

عربستان دنبال برهم زدن انتخابات پارلمانی لبنان است

وی با اشاره به عربستان ادامه داد: اینگونه به نظر می‌رسد آنکه بحران امروز لبنان را ایجاد کرده است، انتخابات را نمی‌خواهد و درصدد ایجاد اخلال در آن است. نتیجه انتخابات آینده آن گونه که آنها می‌خواهد، نخواهد بود.

رعد افزود: متأسفانه برخی از سیاستمداران منافق در لبنان در این اتفاقات دست دارند. این افراد بر تعصب و جهل خود باقی ماندند، آنها دست به سوی استعمارگران و مستکبران دراز کردند و به نوکر و غلام و مروج فساد تبدیل شدند.

تنش دیپلماتیک بین ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن و ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی که ریاض آن را "تهمت" توصیف کرد، رخ داد.

به دنبال تشدید این بحران دولت عربستان و بحرین و پس از آنها کویت سفرایشان در لبنان را احضار کرده و به سفیر لبنان در این کشورها ۴۸ ساعت وقت دادند که خاک این کشورها را ترک کنند.