نژادپرستی بیش از داعش آمریکا را تهدید می‌کند

مقامات ارشد امنیتی آمریکا در نامه‌ای به کنگره اعلام کردند: خشونت و نژادپرستی در آمریکا مانند گروه هایی برتری طلب سفید پوست روز به روز در حال افزایش در کشور است و رفته رفته به معضلی به مراتب خطرناکتر از داعش تبدیل شده است.

تیموتی لانگان، یکی از مقامات مرکز ضدجاسوسی آمریکا گفت: نگرانی ما بیشتر در مورد افراط گرایان داخلی با انگیزه‌های نژادپرستانه است. پلیس فدرال آمریکا نیز اخیراٌ اعلام کرده تهدید این گروه‌های نژادپرست در سطح تهدید گروه‌های افراطی داعش است.

لانگان در این گزارش همچنین به افزایش چشمگیر حملات نژادپرستانه در آمریکا در ۱۸ ماه گذشته پرداخته و به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کرده است.

نژادپرستی بیش از داعش آمریکا را تهدید می‌کند

پلیس فدرال آمریکا هم اخیراً در گزارشی از افزایش حملات خشونت آمیز با انگیزه‌های نژادپرستانه خبر داده و گفته اگر دولت آمریکا هر چه سریعتر فکری برای این معضل نکند در آینده‌ای نه چندان دور نژادپرستی به یکی از تهدیدات اصلی جامعه آمریکا تبدیل خواهد شد.

آمریکا یکی از نژادپرستانه ترین کشورهای جهان محسوب می شود به طوری که سالانه ده ها هزار مورد خشونت و تبعیض نژادی در این کشور گزارش می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا یکی از بزرگترین حامیان جنبش های برتری سفیدپوستان بود به طوری که بارها از جنبش های ضدنژادپرستی مانند جان سیاه پوستان مهم است انتقاد کرد. ترامپ تنها رئیس جمهور در یک قرن اخیر آمریکا محسوب می شود که به صورت آشکار نژادپرستی را تقبیح نکرده بود.