بایدن آمریکا را به مایه خنده جهان تبدیل کرد

 «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در جدیدترین اظهارنظرات خود روز گذشته (جمعه)، حزب دموکرات «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا را مورد حملات لفظی خود قرار داد.

بنا بر گزارش شبکه «نیوزمکس»، ترامپ تصریح کرد که دموکرات‌ها به جای تلاش برای بهبود وضعیت کشور آمریکا، بیشتر نگران مبارزه با جمهوری‌خواهان هستند.

وی در این خصوص گفت: «سیاستمداران دموکرات این کشور 99 درصد از وقت خود را صرف مبارزه با جمهوری‌خواهان می‌کنند و وقت فکر کردن درباره بزرگ و عالی کردن کشورمان را ندارند».

بایدن آمریکا را به مایه خنده جهان تبدیل کرد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای که طرفدارانش آن را بازنشر دادند، گفت: «اگر آن‌ها (دموکرات‌ها) نیمی از این انرژی‌ را صرف مبارزه با چین، روسیه، ایران و حتی اتحادیه اروپا می‌کردند، ما بار دیگر به عظمت بازمی‌گشتیم اما در عوض آن‌ها در مقابل همه به جز محافظه‌کاران (جمهوری‌خواهان) ضعیف هستند. کشور ما به مایه خنده جهان تبدیل شده است!».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته طی مصاحبه‌ای با برنامه «کریس استیگال» بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تکرار کرد و گفت: «اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد و من آن‌جا (کاخ سفید) بودم، تورم نداشتیم، هزینه‌ گاز شما کمتر از دو دلار بود، اقتصاد خروشان بود، در جهان احترام داشتیم و از افغانستان خارج می‌شدیم نه این که بخواهیم آن را رها کنیم و ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات را آن‌جا رها نمی‌کردیم و ۱۳ سرباز ما (در جریان حمله داعش به فرودگاه کابل) کشته نمی‌شد».

دونالد ترامپ سپس به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد دولت بایدن به خانواده‌های مهاجری که در دولت ترامپ از هم جدا شده‌اند، به ازای هر نفر ۴۵۰ هزار دلار بپردازد.

وی در این خصوص گفت: «این آدم‌ها (دولت بایدن) کاملاً دیوانه دیوانه هستند».

ترامپ همچنین در خصوص لزوم واکسیناسیون کودکان برای جلوگیری از ابتلای آن‌ها به کرونا گفت: «فکر نمی‌کنم که چنین چیزی درست باشد. آن‌ها قوی هستند. سیستم ایمنی آن‌ها قوی است. آن‌ه مثل به ویژه افراد بزرگسال که به نوعی مشکلاتی مثل دیابت و مشکلات جسمی دیگر دارند، آسیب نمی‌بینند. من توصیه می‌کنم چنین افرادی حتماً واکسن بزنند».

از قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی خودش را ناشی از تقلب انتخاباتی خواند و با همین پیش‌فرض بعد از اعلام نتایج، پیروزی رقیب دموکراتش را نپذیرفت و علاوه بر طرح ادعای تقلب در انتخابات به روش‌های مختلف حقوقی و دادگاهی سعی کرد نتیجه را به چالش بکشد و به نفع خود تغییر دهد.

اوج این روند ششم ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که کنگره در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود. ترامپ از هوادارانش خواسته بود با تجمع مقابل کنگره، از تایید نتیجه ممانعت کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

پس از این اتفاق، حساب‌های کاربری ترامپ در رسانه‌های اجتماعی از جمله توئیتر بسته شد و رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد شبکه اجتماعی متخص به خود را ایجاد کند.