مایک پنس: بایدن به اسرائیل پشت کرده است

مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا طی سخنرانی در گردهمایی سالیانه ائتلاف یهودیان جمهوری خواه خاطر نشان کرد: بدون اشتباه باید گفت که جو بایدن به اسرائیل پشت کرده است.

 

پنس افزود: بایدن بودجه تشکیلات خوگردان فلسطین را احیا کرده، از قصدش برای پیوستن به توافق هسته‌ای با ایران خبر داده و اکنون قصد دارد کنسولگری را در بیت المقدس برای مردم فلسطین باز کند.

این مقام ارشد دولت سابق آمریکا در ادامه عنوان کرد: این گامی غیرقانونی از سوی بایدن است و زمان آن رسیده کنگره در راستای جلوگیری از باز شدن کنسولگری آمریکا در بیت المقدس از سوی بایدن اقدام کند.

دولت پیشین آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت علنی داشت و با بستن کنسولگری آمریکا در بیت المقدس خشم فلسطینی ها را برانگیخت .

مایک پنس: بایدن به اسرائیل پشت کرده است

پس از آن دولت بایدن در راستای بهبود روابط با فلسطینی ها، اعلام کرده این کنسولگری آمریکا در بیت المقدس را بازگشایی خواهد کرد.

مایک پنس در ادامه از این سخنرانی به عنوان فرصتی برای حمله کردن مجدد به بایدن استفاده کرد و گفت: آمریکا تحت هدایت بایدن یک کشور مواجه با بحران محسوب می شود.

معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا یکی از هشت مقام ارشد جمهوری خواه بود که در این گردهمایی سخنرانی کرد. پنس در این گردهمایی در مورد وضعیت آینده سیاسی خود نکرد اما گفت: ما در سال 2024 با پیروزی باز می گردیم.

در گردهمایی ائتلاف یهودیان جمهور یخواه شماری از رهبران جمهوری خواه، فعالان و اهداکننندگان مالی شرکت داشتند.