پیام مکتوب امیر قطر برای ملک سلمان

 «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی روز سه شنبه پیامی مکتوب از شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دریافت کرد.

پایگاه الخلیج الجدید نوشت:این پیام توسط « فیصل بن فرحان » وزیر امور خارجه عربستان سعودی، هنگامی که در دفتر این وزارتخانه در ریاض از « بندر بن محمد العطیه» سفیر قطر استقبال کرد، دریافت شد.

در این  دیدار، «عید الثقفی» معاون سیاسی و اقتصادی وزارت امور خارجه عربستان سعودی حضور داشت.

خبرگزاری سعودی که این خبر را منتشر کرده ، جزئیاتی در مورد این پیام ارائه نکرده است.

پیام مکتوب امیر قطر برای ملک سلمان

دو روز گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از طریق «منصور بن خالد بن فرحان» سفیر کشورش در قطر پیامی درباره تقویت روابط برادرانه بین دو کشور را به امیر قطر فرستاد.

در پایان دیدار، تمیم بن حمد نیز از سفیر عربستان خواست سلام و تشکر او را به ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان برساند.

در سال 2017 بحران سیاسی شدیدی در روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شد و آنها دوحه را به حمایت از گروه‌های افراطی متهم کردند اما دوحه همواره این اتهام را تکذیب کرد و در نهایت در تاریخ پنجم ژانویه گذشته در نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در شهر العلا در عربستان توافقنامه‌ آشتی میان دو طرف امضا شد که به بزرگترین بحران داخلی شورای همکاری خلیج فارس از زمان تاسیسش در سال 1981 پایان داد.

همچنین « گیر پیترسون» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه با « فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، فیصل بن فرحان از گیر پیترسون در مقر وزارت خارجه این کشور استقبال کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین تحولات بحران سوریه و تلاش‌های انجام شده برای حل این بحران گفت‌وگو کردند.

در این نشست همچنین «تقویت هماهنگی مشترک بین عربستان سعودی و سازمان ملل برای ایجاد پایه‌های امنیت و ثبات در منطقه و جهان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته وزارت امور خارجه اردن، این دیدار دو روز پس از دیدار پترسون، روز یکشنبه، با «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن برگزار شد تا راه‌های تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و رسیدگی به پیامدهای آن را بررسی کنند.

« عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات متحده عربی نیز برای نخستین بار از سال 2011 به سوریه سفر و با «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور گفت وگو کرد.

پترسون در 22 اکتبر پایان ششمین دور جلسات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را بدون دستیابی به پیشرفت اعلام کرد.