اعتراف القاعده به همکاری با ائتلاف سعودی در یمن

مؤسسه تبلیغاتی «الملاحم» از بازوهای سازمان تروریستی القاعده ، به تازگی، مصاحبه‌ای یک‌ساعته از «ابو المقداد الکندی» (خالد باطرفی) سرکرده این سازمان در شبه جزیره عربستان منتشر کرد.

بر اساس گزارش بامداد امروز (شنبه) شبکه «المیادین»، سرکرده القاعده اذعان کرد: «نقش ما در جنگ علیه حوثی‌ها آشکار است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند».

در حالی که ائتلاف سعودی همواره در تلاش بوده تا هر گونه ارتباط خود با القاعده و کمک خواستن از این سازمان تروریستی را انکار کند، خالد باطرفی تصریح کرد: «ما در ۱۱ جبهه در جنگ  علیه حوثی‌ها مشارکت کردیم».

مؤسسه الملاحم که تنها بخش‌های خاصی از اظهارات سرکرده القاعده را منتشر کرده است، اعلام کرده است که بخش‌های دیگری سخنان او بعدها منتشر خواهد شد.

اعتراف القاعده به همکاری با ائتلاف سعودی در یمن

این گزارش در حالی منتشر شده است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن  پیشتر به صورت مکرر اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی و سازمان تروریستی القاعده در جنگ علیه نیروهای صنعاء با یکدیگر همکاری دارند.

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر با تأکید بر اینکه احیای گروه‌های تکفیری در چارچوب طرحی آمریکایی صورت گرفته اعلام کرده بود: «گروه‌های تکفیری با فعالیت و تحرکاتشان سعی کردند به برخی از مناطق استان البیضاء برسند. ائتلاف متجاوز، تکفیری‌ها را به سلاح مجهز کرد و از آن‌ها پشتیبانی نمود تا ورود ده‌ها تن از تکفیری‌های خارجی را به مناطق مورد نظر تسهیل کند».

یحیی سریع همچنین اعلام کرده بود که در درگیری با نیروهای ائتلاف سعودی صدها عنصر القاعده کشته و زخمی شده‌اند.

با این حال، ائتلاف سعودی همواره کوشیده است که هر گونه ارتباط خود با این سازمان تروریستی و کمک خواستن از آن در جبهه‌های یمن را انکار کند.