شروط اسرائیل برای کمک آمریکا به ارتش لبنان

 «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل هفته جاری سفری به فلسطین اشغالی داشت و با مقامات اسرائیل   دیدار کرد.

در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، طرف‌های صهیونیستی از لیندا توماس گرینفیلد خواسته‌اند هرگونه کمک آمریکا به لبنان مشروط به چند موضوع مربوط به حزب‌الله باشد.

بر اساس این گزارش، شرط‌هایی که رژیم صهیونیستی برای آمریکا در این خصوص گذاشته عبارتند از؛ دور کردن رزمندگان حزب‌الله از مرز با فلسطین اشغالی، تعهد ارتش لبنان مبنی بر آنکه ساخت موشک‌های نقطه‌زن را برای حزب‌‌الله دشوار کند و جلوگیری از قاچاق اسلحه به لبنان.

یدیعوت افزود، طرف‌های صهیونیستی در ادعاهای خود ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است سلاح‌های آمریکایی که قرار است به ارتش لبنان داده شود به دست حزب‌الله برسد و علیه ارتش رژیم صهیونیستی استفاده شود.

در همین ارتباط، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل هفته جاری گفت، در دیدار با نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره مسایل منطقه‌ای و ایران صحبت کرده است.

شروط اسرائیل برای کمک آمریکا به ارتش لبنان

در سپتامبر گذشته، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور کمک فوری ۴۷ میلیون دلاری به ارتش لبنان را صادر کرد.

در این بیانیه بایدن اعلام کرد: «بر اساس اختیاراتی که به من به عنوان رئیس جمهور داده شده، بر اساس قانون کمک‌های خارجی، به وزیر خارجه مجوز برداشت ۲۵ میلیون برای خرید کالا و خدمات برای ارائه کمک‌های فوری به نیروهای مسلح لبنان داده می‌شود. همچنین وزارت خارجه می‌توان ۲۲ میلیون دلار دیگر از خدمات دفاعی وزارت دفاع آمریکا برای ارائه کمک‌های فوری به ارتش لبنان استفاده کند.».