آلمان در چنگال موج چهارم کرونا

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان، کشورش را قربانی موج چهارم کرونا دانست و خواستار اقدامی فوری در این زمینه شد.

روز چهارشنبه میزان ابتلا به کرونا در آلمان رکورد زد. تعداد مبتلایان در این کشور از مرز ۵۲ هزار نفر عبور کرد. ۲۹۴ مورد جدید مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به ثبت رسید. مرکل از وضعیت اورژانسی و پر شدن تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها این کشور خبر داد و خواستار یک حرکت فوری شد.

بسیاری از مناطق آلمان اکنون فقط به افراد واکسینه شده اجازه دسترسی به اکثر خدمات از جمله کافه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را می‌دهند.

در جریان افزایش تعداد مبتلایان کرونا در اروپا، بلژیک نیزمجموعه‌ای از اقدامات را برای جلوگیری از گسترش کرونا اعلام کرد. کودکان ده سال به بالا در بلژیک باید از ماسک استفاده کنند. کار در خانه از شنبه به مدت چهار روز در هفته اجباری خواهد شد. گذرنامه‌هایی که به عنوان بلیت‌های ایمن کووید شناخته می‌شوند در تئاترها، سینما‌ها و موزه‌ها مورد نیاز خواهند بود. سومین واکسیناسیون تقویتی نیز  تا پایان آوریل ۲۰۲۲ برای همه بلژیکی‌ها اجرا خواهد شد.

اتریش که روز دوشنبه حدود دو میلیون نفر واکسینه نشده را قرنطینه کرد، روز چهارشنبه رکورد ابتلای روزانه را گزارش کرد. هلند نیز که موارد بی سابقه‌ای را گزارش کرده است، قبلاً قرنطینه نسبی را اعمال کرده بود.

آلمان در چنگال موج چهارم کرونا

سوئد نیز مجوز واکسیناسیون کووید را از اول دسامبر برای اولین بار برای کنسرت‌ها و سایر رویداد‌های داخلی با بیش از ۱۰۰ نفر معرفی کرد. لنا هالنگرن، وزیر امور اجتماعی این کشور گفت: «افرادی که واکسینه نشده‌اند، نمی‌توانند به‌طور عادی به کارشان ادامه دهند؛ مهم‌ترین کمک آنها‌ این است که واکسینه شوند.»

گفتنی است نرخ واکسیناسیون در اروپا متفاوت است؛ به طوری که اسلواکی۴۴ درصد، چک ۵۸ درصد، اتریش ۶۵ درصد و آلمان ۶۸ درصد از جمعیت‌شان را واکسینه کرده اند.