هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در قدس اشغالی

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در بیانیه‌ای از کارکنان و خانواده‌های این سفارت خواست تا اطلاع ثانوی از حضور در بخش قدیمی قدس اشغالی پرهیز کنند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به حوادث امنیتی که اغلب بدون هشدار قبلی رخ می‌دهد، از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم که بشدت جانب احتیاط را رعایت کرده و اقدامات مناسبی برای افزایش آگاهی امنیتی خود اتخاذ کنند».

هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در قدس اشغالی

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در این بیانیه آمده است: «به دلیل حوادث امنیتی اخیر در بخش قدیمی و حومه آن، به کارکنان دولت آمریکا و اعضای خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌کنیم که تا اطلاع ثانوی از حضور در بخش قدیمی قدس اجتناب کنند».

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی همچنین به اتباع آمریکایی‌ توصیه کرد که از حضور در تظاهرات‌ها و تجمع‌های گسترده پرهیز کرده و اخبار را از رسانه‌های داخلی دنبال و از دستورات ادارات محلی پیروی کنند.

روز یکشنبه (دیروز) در جریان تیراندازی دو فلسطینی در «باب السلسله» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس، چهار صهیونیست زخمی شده و یک صهیونیست دیگر کشته شد. یکی از مجریان این عملیات استشهادی نیز به شهادت رسید و یک نفر دیگر فرار کرد.

در پی این عملیات شهادت طلبانه که با فاصله چهار روز از عملیات قبلی در بیت‌المقدس رخ داد، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه خود خواستار آماده‌باش نیروهای امنیتی برای هرنوع سناریویی در کرانه باختری شد.