درخواست تخصیص بودجه برای تامین امنیت انتخابات آتی آمریکا

چند قانونگذار ارشد آمریکایی خواهان تامین امنیت برگزار کنندگان انتخابات شدند.

بر این اساس، امی کلو بوچار، رییس دموکرات کمیته قوانین مجلس و روی بلانت، یکی دیگر از مقامات کمیته‌ای مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفتند: یورش و تهدیدات پس از انتخابات ۲۰۲۰ علیه مقامات و نمایندگان مجلس رو به افزایش است و این موج اگر ادامه پیدا کند می‌تواند روند انتخابات بعدی به ویژه انتخابات میان دوره ای مجلس در سال ۲۰۲۲ را به شدت تهدید کند.

این نمایندگان تاکید کردند: نگرانی‌ها در مورد ناامنی فضای انتخاباتی در آینده بسیار زیاد است و ما درخواست داریم برای حفظ جان نمایندگان و نیز تامین امنیت ملی از بودجه فدرال در این راه هزینه شود.

این نمایندگان این درخواست خود را طی نامه‌ای به آژانس نظارت بر انتخابات در آمریکا تقدیم کردند. این نمایندگان در نامه خود از آژانس انتخابات آمریکا خواستند تا مقامات محلی و ایالتی را در مورد نحوه استفاده صحیح از بودجه فدرال برای تامین امنیت ملی در زمان انتخابات و نیز شناسایی به موقع تهدیدات در هر منطقه آگاه کنند.

درخواست تخصیص بودجه برای تامین امنیت انتخابات آتی آمریکا

این نامه در حالی خبرساز شده که در هفته‌ها اخیر به گفته منابع خبری آگاه "کمپین ترس" علیه مقامات و نمایندگان مجلس برای انتخابات میان دوره سال آینده میلادی به راه افتاده است. بسیاری می‌گویند این کمپین را دونالد ترامپ و طرفدارانش اداره می‌کنند.

به گفته رویترز، تا به حال بیش از ۸۰۰ پیام تهدیدآمیز برای مقامات انتخاباتی در ۱۲ ایالت بزرگ آمریکا ارسال شده است که بیش از ۱۰۰ پیام آن مجرمانه تلقی شده و در دادگاه مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.