نگرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا از وضعیت اقتصادی کشورش

 "جروم پاول"  در اولین اظهارنظرش در مورد کشف سویه جدید کرونا و نگرانی‌های جهانی عنوان کرد که اومیکرون خطراتی برای طرح بانک مرکزی آمریکا در ایجاد ثبات قیمت‌ها و اشتغال‌زایی حداکثری دارد.

وی افزود: افزایش اخیر شمار مبتلایان به کرونا و کشف گونه جدید این ویروس خطراتی را برای فرآیند اشتغال‌زایی و فعالیتهای اقتصادی به دنبال دارد و شک و تردیدها را در مورد چالش تورم افزایش می دهد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: نگرانی های گسترده در مورد گونه جدید کرونا تمایل افراد را برای فعالیت ها داخل جامعه کم می کند که پیشرفت ها در بازار کار را کاهش و اختلالات در زنجیره توزیع و تامین کالاها را افزایش می دهد.

جروم پاول که اخیرا از سوی جو بایدن برای دومین دور به عنوان رئیس فدرال رزرو منصوب شد، قرار است امروز در یک جلسه کنگره حاضر شود تا در مورد بسته محرک اقتصادی مربوط به همه گیری کرونا به سوالاتی پاسخ دهد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" باعث نگرانی است، مدعی شد که این سویه دلیلی برای وحشت نیست.

وی خطاب به مردم کشورش افزود که واکسینه شدن کامل و دریافت دز سوم واکسن کرونا بهترین دفاع در مقابل این ویروس است.

رئیس بانک مرکزی آمریکا از وضعیت اقتصادی کشورش ابراز نگرانی کرد

سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و این سویه را نگران‌کننده خواند. کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.

در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند. آمریکا ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به دلیل هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع کرده است. اگرچه این کشور هنوز هیچ موردی از ابتلا به این سویه گزارش نکرده است اما آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد احتمالا سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا وارد آمریکا شده باشد.