اعلام آمادگی فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی برای پیوستن به مقاومت یمن

«حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت صنعاء ، عصر امروز (چهارشنبه)، از تمایل برخی از فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی برای پیوستن به نیروهای صنعاء خبر داد.

معاون وزیر امور خارجه یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد: «به دل‌های پاک شما مژده می‌دهیم که فروپاشی‌ها در پایگاه‌های مزدوران سرعت گرفته است و برخی از اعضای ارشد آن‌ها با ما ارتباط برقرار کرده‌اند».

اعلام آمادگی فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی برای پیوستن به مقاومت یمن

حسین العزی اضافه کرد: «از خداوند می‌خواهیم که این نشانه‌ای مبنی بر بازگشت صادقانه به سوی حق و هموطنان باشد چراکه هر چه باشد ما فرزندان یک سرزمین هستیم و بایست همگان در سنگر میهن علیه تجاوزهای خارجی بایستیم».

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، عصر امروز، در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» خبر داد که ساعات تعیین‌کننده برای فیصله دادن به نبرد استان مأرب نزدیک شده است.

او در این خصوص اظهار داشت: «شکست نیروهای متجاوز در مأرب به معنای شکست آن‌ها در سایر جبهه‌ها است. آزادسازی مأرب بدترین سناریو برای ائتلاف متجاوز به شمار می‌رود و آزادسازی این استان، به برداشته شدن محاصره یمن منجر خواهد شد».

البخیتی تاکید کرد: «پیام [ما] به واشنگتن و لندن این است که مردم یمن با وجود محاصره و جنگ، آگاهی خود را افزایش می‌دهند».

البخیتی در حالی این جملات را بر زبان آورد که ساعاتی پیش از آن، منابع میدانی خبر دادند که رشته‌کوه‌های «البلق القبلی» که آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت شرق به شمار می‌رود، به دست نیروهای صنعاء افتاده است.

منابع مطلع در عین حال به المیادین خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روزهای کمی تا آزادسازی کامل شهر مأرب فاصله دارند.

این گزارش‌های در حالی منتشر شدند که منابع یمنی، طی هفته‌های گذشته، خبر دادند که قبایل «جبل مراد» (در استان مأرب) برای دیدار با مقامات صنعاء به پایتخت یمن آمده‌اند.

پیش از این گزارش نیز، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر از پیوستن ۱۵۰۰ افراد قبایل مأرب به صنعاء خبر داده بود.

العزی گفته بود : «نزدیک به ۱۵۰۰ نیرو از فرزندان عزیز مأرب به صنعاء بازگشته‌اند. قدوم این عزیزان با کرامت را گرامی داشته و به آن‌ها می‌گوییم که به پایتخت خودتان و به میان خانواده و منطقه خودتان خوش آمده‌اید».