آمار کرونا در روسیه همچنان بالا و نگران کننده

ستاد مقابله با کرونا روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۱۱۷۱ نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند و به این ترتیب مجموع شمار فوتی های کرونا در روسیه به ۲۸۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.  

بیشترین مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه، در مسکو گزارش شده است و در شبانه روز اخیر در پایتخت روسیه ۸۶ تن جان سپرده اند و شهر سن پترزبورگ با ۶۱ نفر و استان مسکو با ۵۳ نفر در مکان های بعدی مرگ و میر کرونا قرار گرفتند.

 گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، همچنین حاکی از ابتلای به کرونا یا شناسایی ۳۰ هزار و ۲۸۸ نفر افراد آلوده به ویروس این بیماری در روسیه در ۲۴ ساعت اخیر است.  

 در شبانه روز اخیر ۳۶ هزار و ۴۴۶ نفر از افراد مبتلا شده به کرونا از بیمارستان ها و مراکز درمانی روسیه مرخص شده اند.

 مساله همه گیری کرونا با توجه به آمار بالای آن در روسیه، همچنان مساله نگران کننده برای مقامهای روسیه است به گونه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در روزهای کاری هفته بطور منظم با رئیس و اعضای ستاد مقابله با کرونا در روسیه نشست مجازی تشکیل می دهد و وضعیت کرونا همواره مورد توجه وی قرار دارد.  

در همین حال ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه از امکان اعمال کدهای ویژه برای محدودیت تردد مردم در امکان عمومی خبر داد.

آمار کرونا در روسیه همچنان بالا و نگران کننده

رئیس دومای روسیه امروز در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: تصمیم در مورد لایحه قانونی اعمال کد ویژه برای تردد عمومی (کیو آر کد) بستگی به پاسخ جامعه به برخی سوالات دارد.  

وی با بیان اینکه روز ۱۳ دسامبر (دوشنبه) نخستین نشست جناح حزب حاکم روسیه واحد برای بررسی لایحه قانونی اعمال کد ویژه تردد عمومی برگزار می شوند گفت: در این نشست نمایندگان دولت نیز شرکت می کنند.  

مسئولان روسیه در این شرایط برای مقابله با کرونا و کاهش آمار بالای آن تشویق به واکسن را در پیش گرفته اند و از رسانه های این کشور بویژه شبکه های تلویزیونی سراسری برای ترغیب مردم به واکسن زدن کمک می گیرند.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۶۰ میلیون و ۹۶۲ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود  ۶۹ میلیون و ۷۳۸ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها، میزان تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.