بانک جهانی آزادی 280 میلیون دلار از ذخایر ارزی افغانستان را تایید کرد

بر اساس اعلام بانک جهانی، 280 میلیون دلار از ذخایر ارزی مسدود شده افغانستان آزاد می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که بانک جهانی اعلام کرده کشورهای حامی مالی صندوق بازسازی افغانستان توافق کردند ۲۸۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده به برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) برای حمایت از برنامه‌های غذایی و بهداشتی در افغانستان انتقال ‌یابد.

بانک جهانی همچنین افزوده که ۱۸۰ میلیون دلار این پول به برنامه‌ جهانی غذا برای تامین خدمات غذایی و ۱۰۰ میلیون دلار آن به یونیسف برای ارائه خدمات بهداشتی منتقل خواهد شد.

این اعلامیه تاکید کرد: ”این تصمیم اولین گام برای استفاده مجدد از وجوه صندوق بازسازی افغانستان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان در این زمان حساس است.»

بانک جهانی همچنین افزوده که با این پول یونیسف می‌تواند برای ۱۲.۵ میلیون تن خدمات بهداشتی اولیه را فراهم آورده و افزون بر آن زمینه واکسیناسیون یک میلیون نفر را نیز فراهم کند.

علاوه بر آن سازمان جهانی غذا با این پول برای ۲.۷ میلیون نفر کمک غذایی تهیه کرده و برای نزدیک به ۸۴۰ هزار مادر و کودک مواد غذایی فراهم خواهد کرد.

این در حالی است که بر اساس  آمار سازمان ملل متحد حدود ۲۳ میلیون تن مردم افغانستان با مشکلات اقتصادی روبرو هستند.

بانک جهانی آزادی 280 میلیون دلار از ذخایر ارزی افغانستان را تایید کرد

صندوق بازسازی افغانستان از سوی ۳۴ نهاد و کشور کمک کننده حمایت و توسط بانک جهانی مدیریت می‌شود، بزرگترین منبع مالی برای بودجه غیرنظامی افغانستان است که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شده است.

بانک جهانی اعلام کرد که ”با تامین‌کنندگان صندوق بازسازی افغانستان کار خود را برای باز کردن وجوه اضافی این صندوق جهت حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.“