جنایت ارتش آمریکا در حق غیرنظامیان در سوریه

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد یک واحد مخفی ارتش آمریکا که وظیفه مبارزه با داعش را بر عهده داشته، به کشتار غیر نظامیان پرداخته است.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی و سابق آمریکا به نشریه نیویورک تایمز اعلام کردند که یک واحد عملیاتی مخفی ارتش آمریکا به طور مکرر غیر نظامیان را در عملیات علیه داعش در سوریه به قتل رسانده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این یگان که «Talon Anvil» نام دارد، در بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ در حمله به کاروانها، بمبگذاری خودرو‌ها و مراکز فرماندهی فعال بوده است.

نیویورک تایمز به نقل از این منابع اعلام کرد این یگان قوانینی را که برای حفاظت از افراد غیر رزمی ایجاد شده بود، دور زده و گاهی کشاورزان را در وسط برداشت محصول، کودکان را در خیابان، روستاییانی را که در ساختمان‌ها پناه گرفته بودند، می‌کشتند.

جنایت ارتش آمریکا در حق غیرنظامیان در سوریه

این نشریه آمریکایی همچنین به نقل از یکی از افسران نیروی هوایی که در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ با این یگان بودند، نوشت که آن‌ها به شکل بی رحمانه‌ای در کارشان کارامد بودند.  

گفتنی است آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» در سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.