ممکن است ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد

لیز چنی، نایب رییس کمیته تحقیقات در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره در مجلس آمریکا در سخنرانی عمومی گفت: دونالد ترامپ مقصر اصلی حمله به کنگره است. او در این زمینه به برخی اتهامات کیفری محکوم خواهد شد.

چنی در سخنرانی خود تاکید کرد: مارک میدوز در روز‌های اخیر علی رغم هشدار‌های مداوم در مورد همکاری با کمیته تحقیقات، از همکاری با مقامات سر باز زده است. من مستقیماً ترامپ را در این حادثه مقصر می‌دانم. وی باید مسئولیت قانونی این حادثه را رسماً برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: برخی اظهارات میدوز نشان می‌دهد دونالد ترامپ در روز حادثه به دنبال ایجاد اختلال در روند قانونی تایید آرای ریاست جمهوری در کنگره بوده است.

گفته می‌شود اگر شواهد و مدارک بیشتری از دست داشتن ترامپ در حادثه ۶ ژانویه به دست آید، رییس جمهور سابق آمریکا به جرم کیفری تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

چنی در سخنرانی خود افزود: هر گونه دخالت ترامپ در حادثه حمله به ساختمان کنگره از کمک و حمایت شورشیان تا برنامه ریزی و هدایت آن می‌تواند برای وی گران تمام شود.

ممکن است ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد

وی تاکید کرد: حالا ترامپ و نزدیکانش باید ثابت کنند رییس جمهور پیشین نقشی در این ماجرا نداشته است؛ نه اینکه تمام شواهد نشان دهد که ترامپ آگاهانه و یا ناآگاهانه حوادث را دنبال می‌کرده و از وقوع چنین فاجعه‌ای لذت برده است.

چنی می‌گوید تمامی مدارک و شواهد نشان می‌دهد ترامپ در روز حادثه از آنچه در حال وقوع بوده رضایت کامل داشته است.

مقامات قضایی آمریکا اخیراً اعلام کرده اند نزدیکان و اطرافیان ترامپ به دنبال مانع تراشی برای پیشبرد روند قانونی بررسی اتهامات مقصران این حادثه هستند.