مهاجران در صف مقدم مقابله با کرونا هستند

آنتونیو گوترش در پیامی افزود: مهاجران همچنان به صورت گسترده با نابرابری، بیگانه هراسی و نژادپرستی مواجه هستند.

 وی تصریح کرد زنان و دختران مهاجر (در مقایسه با مهاجران مرد) با خطر بیشتری از خشونت‌های مبتنی بر جنسیت مواجه هستند و کمتر مورد حمایت قرار می گیرند.

 این مقام ارشد سازمان ملل گفت با بسته بودن مرزها، بسیاری از مهاجران بدون درآمد یا سرپناه سرگردان مانده اند و قادر به بازگشت به خانه نیستند. آنها همچنین از خانواده های خود جدا شده اند و آینده ای نامشخص دارند.

گوترش تاکید کرد با این حال، در طول همه‌گیری کرونا ،  مهاجران به نقش خود در کمک به جوامع ادامه داده اند و اغلب به‌عنوان دانشمند، متخصص سلامت و بهداشت  و کارگران بخش های ضروری در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

مهاجران در صف مقدم مقابله با کرونا هستند

 دبیر کل سازمان ملل گفت ما به همکاری بین المللی موثرتر و رویکرد دلسوزانه تر در مقابل مهاجرت نیاز داریم. این امر به معنای مدیریت انسانی مرزها، احترام کامل به حقوق بشر و نیازهای بشردوستانه همه افراد، و حصول اطمینان از گنجاندن مهاجران در برنامه های ملی واکسیناسیون کرونا است.

وی اضافه کرد این امر به معنای به رسمیت شناختن ارزش مسیرهای قانونی ورود هم برای مهاجران و هم برای کشورهای میزبان و پرداختن به عوامل زمینه‌ساز مهاجرت، از جمله نابرابری‌های عمیق و مبارزه با قاچاق انسان است.