نوار غزه در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی دیروز پس از نشست مشترک، در بیانیه ای اعلام کردند که نوعی تعلل و تاخیر در اقدامات لازم برای پایان دادن به محاصره غزه و آسودگی خاطر مردم وجود دارد که هر لحظه ممکن است اوضاع این منطقه را درآستانه انفجار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: پایان دادن به محاصره از سوی رژیم صهیونیستی حق ملت فلسطین است و لطف و منت دشمن اشغالگر نیست و در ازای آن هیچ گونه بهای سیاسی پرداخت نخواهیم کرد و بر ضرورت دستیابی به وحدت ملی بین احزاب و جناح های فلسطینی تاکید می کنیم.

این جنبشها در این بیانیه آورده اند: ما از ابتکار الجزایر برای دعوت از جناح‌های فلسطینی به گفت‌وگوی ملی در این کشور استقبال می کنیم و بر این باوریم که اتحاد ملی در صحنه‌های رویارویی و مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها متجلی می‌شود و آنچه اکنون لازم است، تلاش برای شکل‌گیری رهبری ملی است که مسئولیت مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی و تمام تهدیدات و خطرات پیش روی آرمان فلسطین را بر عهده بگیرد.

رژیم صهیونیستی در پی بارها بمباران نوار غزه و عدم دستیابی به نتیجه مطلوب و تسلیم نشدن جنبشهای فلسطینی از سالها قبل، اقدام به محاصره غیر انسانی این باریکه کرده است.

سازمان ملل و دیگر سازمانهای حقوق بشری نسبت به محاصره غیر انسانی نوار غزه و کمبودهای دارویی و غذایی که مردم این منطقه را تهدید می کند، هشدار داده اند.

نوار غزه در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

رژیم صهیونیستی با وجود فشارهای بین المللی همچنان به محاصره نوار غزه اصرار دارد و از ارسال هرگونه کمک به این منطقه و وارد شدن مواد غذایی و دارویی برای مردم فلسطین خودداری می کند.

گروههای فلسطینی بارها نسبت به محاصره نوار غزه هشدار داده اند و رژیم صهیونیستی را تهدید کرده اند که در مقابل این محاصره واکنش لازم را نشان خواهند داد.