دروغ سعودی‌ها در جنایت ورزشگاه صنعا آشکار شد

«نصر الدین عامر» نماینده وزیر اطلاع‌رسانی یمن ، بامداد جمعه، پس از حمله ائتلاف سعودی به ورزشگاه صنعاء، بلافاصله از تمام رسانه‌های این کشور خواست تا برای اثبات عدم وجود تسلیحات در اماکن ورزشی صنعاء به شهرک ورزشی «الثوره» بیایند.

این درخواست درست پس از آن مطرح شد که ائتلاف سعودی با ادعای وجود تسلیحات در شهرک ورزشی صنعاء، بامداد امروز چند نقطه را در شهرک مذکور هدف حمله قرار داد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن ، وزارت ورزش و جوانان این کشور در بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله به سازمان‌های غیرنظامی و تهدید به حمله به آن‌ها، «نقض آشکار» کنوانسیون‌هایی است که تعرض به اماکن غیرنظامی را جنایت می‌انگارند.

وزارت ورزش و جوانان یمن در ادامه اضافه کرد: «ما کشورهای متجاوز را مسئول خسارت‌های جانی و زیان‌‌های وارده به دارایی‌ها و زیرساخت‌های ورزشگاه و مناطق اطراف آن می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «ما تمام ادعاهایی را که رسانه‌های وابسته به کشورهای متجاوز درباره وجود تسلیحات نظامی در ورزشگاه شهرک "الثوره" در صنعاء پخش می‌کنند، قاطعانه تکذیب می‌کنیم».

پس از صدور بیانیه مذکور، کمیته المپیک یمن نیز فورا از کمیته بین‌المللی المپیک، سازمان‌های ورزشی بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از حمله مجدد به تأسیسات ورزشی هر چه سریعتر اقدام کنند.

دروغ سعودی‌ها در جنایت ورزشگاه صنعا آشکار شد

کمیته المپیک یمن تأکید کرد که تأسیسات ورزشی یمن تنها برای فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارند.

وزیر ورزش و جوانان یمن نیز همزمان اظهار داشت که کشورهای متجاوز به علت شکست نظامی، مدعی هستند که در ورزشگاه الثوره صنعاء تسلیحات جاسازی شده است.

منابع یمنی طی چند روز اخیر از حملات گسترده جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بخش‌های مختلفی از خاک یمن و به‌ویژه پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

خبرنگار شبکه «المسیره»، بامداد روز گذشته، از صنعاء گزارش داد که منطقه «السبعین» در پایتخت یمن طی چند دقیقه حداقل سه بار هدف حملات هوایی جنگنده‌های سعودی-آمریکایی قرار گرفت.

به‌رغم آنکه منابع یمنی تأکید دارند که ائتلاف سعودی مناطق غیرنظامی را هدف حملات خود قرار داده است، اما ریاض مدعی است که تنها به اهداف نظامی حمله می‌کند.

کمیته امور اسرای یمن هم دیروز خبر داد که ائتلاف سعودی به‌رغم آنکه از وجود اسرای خود در یکی از زندان‌های صنعاء اطلاع داشته، اما آن را هدف حمله قرار داده است.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته مذکور در بیانیه‌ای که آن را در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرد، خبر داد: «ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی، پریشب، در چند حمله هوایی، اطراف زندان اسرا در ساختمان فرماندهی امنیت مرکزی را هدف قرار داد که این حملات به ویرانی برخی از تأسیسات زندان و همچنین وحشت اسرا منجر شد».

کمیته امور اسرا در ادامه با اشاره به اینکه بیش از سه هزار اسیر از نیروهای ائتلاف سعودی در زندان مذکور حضور داشته‌اند، اضافه کرده بود که ائتلاف در  جریان حضور این زندان و اسرای خود بوده چراکه حدود دو سال پیش از طریق سازمان‌ها و نهادهای سازمان ملل و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آن‌ها از وجود این زندان آگاهی یافته بودند.

بامداد چهارشنبه نیز سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی با اشاره به انجام حملات هوایی علیه مناطق مختلفی در صنعاء، در این خصوص مدعی شده بودک که انبارها و کارگاه‌های ساخت موشک‌های بالستیک و پهپادها را نابود کرده است.

حملات ائتلاف سعودی پس از آن علیه پایتخت یمن تشدید شد که طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی «منصور هادی» و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.