وقوع انفجار‌های شدید در صنعا

شبکه آر تی به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد چندین انفجار شنبه شب صنعا ، پایتخت یمن را در پی حملات هوایی ائتلاف سعودی لرزاند.

ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای مدعی شد: در پاسخ به تهدیدها، حملات هوایی دقیقی به اهداف نظامی مشروع در صنعا به انجام رسیده است.

ائتلاف سعودی همچنین از غیرنظامیان خواست تا به پادگان تشریفات نزدیک نشوند؛ همچنانکه مدعی شد این عملیات در راستای حقوق بین الملل و نیز قوانین عرفی است.

ائتلاف سعودی روز جمعه اعلام کرده بود در حال آماده سازی خود برای یک عملیات نظامی گسترده در پاسخ به کشته شدن دو نفری است که در پی شلیک پرتابه‌ای از سوی نیرو‌های انصارالله به سوی شهر «صامطه» جان خود را از دست دادند.

پیش از این گروه انصارالله یمن، مسئولیت حملاتی را که به با سه موشک بالستیک به منطقه «جازان» در جنوب عربستان به انجام رسیده بود، را بر عهده گرفت.

یحیی سریع، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده بود: نیروی موشکی موفق شدند پایگاه‌های مهم و حساس را در جازان با سه موشک بالستیک دارای دقت بالا و فناوری پیشرفته هدف قرار دهد.

وقوع انفجار‌های شدید در صنعا

این مقام یمنی اعلام کرده بود این عملیات که سعودی‌ها اعلام کردند سبب کشته شدن یک شهروند سعودی و یک شهروند یمنی دیگر شد، در چارچوب پاسخ مشروع به تنش‌های عربستان و محاصره‌ای است که بر گذرگاه‌های یمن اعمال شده است.

یحیی سریع همچنین به عربستان در خصوص عملیات‌های دردناک در صورت ادامه تشدید تنش ائتلاف سعودی هشدار داد.