شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا از یکصد میلیون گذشت

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به این که در روزهای گذشته ۱۷ منطقه از ۵۲ کشور و سرزمین واقع در قاره اروپا رکورد میزان ابتلا به ویروس کرونا را در یک هفته شکستند، نوشت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در اروپا با گذشتن از یکصد مورد از زمان ظهور این ویروس در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸)، سبب شد تا این قاره با جا دادن یک سوم آلودگی جهانی در خود به کانون فعلی کووید ۱۹ تبدیل شود.   

این گزارش با بی سابقه خواندن این حد از ابتلا به کرونا در اروپا، نوشت:  بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار مورد تنها در هفت روز گذشته به ثبت رسیده که ۵۹ درصد بیش از هفته پیش از آن است. همچنین ۱۰ کشور با بالاترین میزان ابتلا اروپایی هستند؛ دانمارک، قبرس و ایرلند در راس این فهرست قرار دارند.

در کل ۱۰۰میلیون و ۷۴ هزار و ۷۵۳ مورد ابتلا در تمام منطقه اروپا (گستره ای که از سواحل آتلانتیک تا جمهوری آذربایجان و روسیه را در بر می گیرد) به ثبت رسیده است. این میزان، یک سوم نرخ ابتلا به ویروس کرونا در جهان از ابتدای همه گیری محسوب می شود.

خبرگزاری فرانسه افزود: بیش از یک میلیون ابتلا تنها در یک هفته گذشته در فرانسه به ثبت رسیده است که این میزان ۱۰ درصد کل موارد ابتلا در این کشور از ابتدای همه گیری است.

این گزارش حاکی است: تا لحظه انتشار این گزارش سرعت بالای همه گیری افزایش موارد مرگ و میر را به همراه نداشته است.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا از یکصد میلیون گذشت

آمار نگران کننده افزایش ابتلا به کرونا در اروپا در حالی مطرح می شود که ساکنان اروپا تنها کمی بیش از متوسط جهانی واکسینه شده اند. حدود ۶۵ درصد از مردم اروپا وارد روند تزریق واکسن شده اند و ۶۱ درصد آنان واکسیناسیون کامل را انجام داده اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ برای اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و به همین علت نام کووید۱۹ را برای بیماری آن انتخاب کردند. سه ماه بعد در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی عنوان همه گیری جهانی (پاندمی) را برای آن اعلام کرد.