فوتی‌های کرونا در اروپا رکورد زد

 آمارهای جدید نشان می دهد در حالی که مقام های انگلیسی از شیوع نوع جدیدی از ویروس مهلک کرونا خبر داده‌اند، تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس به بیش از 500 هزار نفر رسیده است.

 بر اساس این گزارش، در پی شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، مرزهای خود را به روی بریتانیا مسدود کرده‌اند و تدابیر قرنطینه‌ای و محدودکننده جدیدی در سراسر بریتانیا اعمال شده است.

 ایتالیا که بیشترین آمار فوتی های کرونا در اروپا را داشته است، روز یکشنبه یک بیمار با ویروس جدید کرونا را شناسایی کرده است. دانمارک و فرانسه نیز مواردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا را تایید کرده‌اند.

اروپا بیش از 30 درصد تلفات و موارد ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

در حالی که بیش از 8 ماه طول کشید تا تلفات ویروس کرونا در اروپا به 250 هزار نفر برسد این رقم تنها در 60 روز دو برابر شده و به 500 هزار نفر رسیده است.

فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا و روسیه صدها مورد مرگ روزانه را گزارش می دهند و این 5 کشور در مجموع 60 درصد تلفات ناشی از کرونا در اروپا را تشکیل داده‌اند.

آمارهای رویترز نشان می دهد تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان به 77.52 میلیون نفر و تعداد فوتی ها نیز به 1.71 میلیون نفر رسیده است.