پیشتازی اومیکرون و دستور بایدن برای بازگشایی مدارس

اظهارات بایدن در حالی است که بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، با افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر آمریکا، دانشگاههای این کشور بار دیگر برای ترم زمستانی به کلاسهای مجازی روی آورده اند.

همچنین بر اساس گزارش سی ان ان و بر اساس داده های جدید، سویه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت درحال گسترش در میان نسل جوان آمریکا است.

آمریکا روز یکشنبه رکورد جدیدی در خصوص تعداد بستریان مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری را به ثبت رساند و سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه دز سوم واکسن کرونا را برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال تایید کرد و فاصله مورد نیاز برای دریافت دز سوم واکسن کرونا برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را از شش ماه به پنج ماه کاهش داد.

 رئیس جمهوری آمریکا که روز سه شنبه از کاخ سفید با مردم آمریکا سخن می گفت، وعده داد که طرح ۱.۹ تریلیون دلاری وی برای کمک به رهایی از ویروس کرونا شامل میلیاردها دلار برای بازگشایی مدارس در طول همه گیری است.

بایدن مدعی شد ما در این مرحله دلیلی نداریم که سویه اومیکرون را بدتر از سویه های پیشین برای کودکان  بدانیم. ما می دانیم که  کودکان ما می توانند در مدرسه ایمن باشند. به همین دلیل است که معتقدم مدارس باید باز بمانند. نیازهای آنها تامین شده است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که  ۱۳۰ میلیارد دلار از قانون کمک به رهایی از کرونا، صرف بازگشایی مدارس شده و ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای آزمایش کرونا در مدارس اختصاص یافته است.

جمهوری خواهان با این استدلال که دموکرات ها در کنار اتحادیه معلمان از تعطیلی مدارس در طول همه گیری کرونا حمایت می کنند، تلاش کرده اند بازگشایی مدارس را به یک موضوع سیاسی تبدیل کنند.

بایدن خواهان بازگشایی مدارس شد

برخی از مدارس در آمریکا از جمله مناطقی در ویسکانسین، میشیگان و اوهایو، تصمیم گرفته‌اند با افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر این کشور، به آموزش از راه دور باز گردند.

در همین حال، اریک آدامز شهردار جدید نیویورک، با رد کردن پیشنهاد بزرگترین اتحادیه معلمان شهر برای بازگشت موقت به آموزش مجازی، بر بازگشایی مدارس در سال جدید تاکید کرده است.

کارشناسان هشدار می دهند که هنوز هفته ها برای عبور از این موج زمان نیاز است.آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا  به شبکه سی ان بی سی گفت که  با توجه به وسعت آمریکا  و تنوع واکسینه شده ها و واکسینه نشده ها احتمالاً بیش از چند هفته یا تا پایان ژانویه تا رسیدن به اوج شیوع کرونا زمان نیاز خواهد داشت.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا،  تقریباً ۶۲ درصد از جمعیت آمریکا  کاملاً واکسینه شده اند. در همین حال حدود ۳۳ درصد از بزرگسالان کاملا واکسینه شده دز سوم خود را دریافت کرده اند که به گفته کارشناسان برای محافظت در برابر بیماری های شدید ناشی از سویه های مختلف بسیار مهم است.