جزئیات دیدار اولیانوف با نماینده کره جنوبی و تروئیکای اروپایی

« میخاییل اولیانوف » نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و نمایندگان اروپایی حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار کرد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «امروز با "چوی جونگ کان"‌ معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کردم که برای اعلام حمایت از مذاکرات درباره برجام و رایزنی با مشارکت‌کنندگان در این توافق درباره دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی، وارد وین شده است».

او در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «امروز با همکاران اروپایی خود دیدار کردم تا یادداشت‌های مربوط به وضعیت مذاکرات وین را مورد مقایسه قرار دهیم».

جزئیات دیدار اولیانوف با نماینده کره جنوبی و تروئیکای اروپایی

وزارت خارجه کره جنوبی نیز امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه این کشور با مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای عضو برجام و ایالات متحده دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ظهر پنج‌شنبه چوی جانگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که به درخواست طرف کره‌ای و در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد، معاون وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به اهمیت روابط سئول-تهران، توضیحاتی در خصوص پول‌های بلوکه‌شده ایران نزد کره جنوبی ارائه کرده و عنوان کرد که این کشور برای بازپرداخت بدهی خود به ایران تلاش می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، چوی جونگ کان برای گفت‌وگو با اعضای برجام و ایالات متحده در وین، پایتخت اتریش حضور دارد و سئول ابراز امیدواری کرده است که «احیای برجام» به مسئله رسیدگی به موضوع پیچیده دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده کمک کند.

بر اساس گزارش یونهاپ، چوی هفته جاری با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد هیأت آمریکایی در مذاکرات وین و همچنین «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ونمایندگان فرانسه، آلمان و بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.