ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره تمایل اردن به احیای روابط

الون بن دیوید، تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دیداری که چهارشنبه میان بنی گانتس ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در امان برگزار شد در راستای تصمیم اردن برای تقویت روابط با تل‌آویو است.

منابع رسمی پیش بینی می‌کنند که دیدارهای علنی در سطح وزرا و مقامات ارشد اردن و اسرائیل برگزار شود.

سایت واللا پنجشنبه اعلام کرد که گانتس و عبدالله دوم درباره راه‌های همکاری امنیتی درباره سوریه و پرونده‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی دیگر صحبت کردند.

این سایت اعلام کرد، در این نشست درباره اوضاع کرانه باختری صحبت شد. اردن معتقد است که ثبات اوضاع در این منطقه برای منافع اردن بسیار مهم است. پادشاه اردن ترجیح می‌داد روند سیاسی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین ازسرگرفته شود.

ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره تمایل اردن به احیای روابط

روت لانداو، نماینده اسرائیلی نیز درباره دیدار اخیر گانتس با پادشاه اردن گفت: باید از توافق‌های عادی‌سازی در راه تقویت روابطمان با مصر و اردن استفاده کنیم. ما با این دو کشور منافع امنیتی مهمی داریم.

گانتس پیشتر اعلام کرده بود که اردن عامل استراتژیک مهمی برای امنیت اسرائیل است.

وی درباره دیدارش با پادشاه اردن گفت: من با عبدالله دوم دیدار کردم و از او به خاطر تلاشش در راه حفظ صلح و ثبات و عادی سازی روابط و مسائل امنیتی و سیاسی و اقتصادی و تقویت روابط استراتژیک با دولتمان قدردانی کردم.