شاهزاده سعودی زندانی آزاد شد

سازمان حقوق بشری «القسط» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد، بسمه بنت سعود به همراه دخترش سهود که از مارس ۲۰۱۹ زندانی بودند، آزاد شدند.

این سازمان حقوق بشری با محکوم کردن «سهل انگاری» مقامات سعودی در خصوص سلامتی این شاهزاده سعودی ، افزود: هیچ اتهامی علیه او در طول دستگیری اش وارد نکردند.

بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، بسمه شاهزاده سعودی، ماه فوریه سال ۲۰۱۹، در حالی که به همراه دخترش «سهود الشریف» برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کرد، به اتهام تلاش برای جعل روادید بازداشت شد.

بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز  دختر " سعود بن عبدالعزیز " پادشاه پیشین عربستان به خاطر مقالاتی که در روزنامه‌های اروپایی در باره شرایط بد زنان عربستان سعودی می‌نوشت به یکی از چهره‌های مشهور اصلاح طلبان سیاسی این کشور تبدیل شد و در سال ۲۰۱۶ پس از انتخاب شاهزاده " محمد بن نایف " پسر عمویش به سمت ولیعهدی به کشور بازگشت اما پس از کنارگذاشتن " بن نایف " از ولیعهدی، او به همراه بسیاری از خاندان سلطنتی دستگیر و زندانی شد.  

شاهزاده سعودی زندانی آزاد شد

دولت عربستان اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.