هشدار رسانه صهیونیستی درباره فروپاشی جبهه داخلی اسرائیل

در گزارش معاریو از ضعف در جبهه داخلی اسرائیل پرده برداشته شده که چالش بزرگی برای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از وقایع شهرهای عربی فلسطین اشغالی در ماه می ۲۰۲۱ است.

این گزارش افزوده است: فروپاشی جبهه داخلی به معنای فروپاشی ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی ۷۵ میلیارد شیکل برای حمایت از جبهه داخلی هزینه کرده است در حالی که ۲۰ میلیارد دلار هم برای سرویس امنیت داخلی اختصاص پیدا کرده است.

معاریو افزوده است: با این حال، ارتش اسرائیل برنامه خاص و مشخصی برای دفاع از شهرک‌های مهاجرنشین در مرزهای شمالی [فلسطین اشغالی] ندارد.

این گزارش می افزاید: نیروهای مرزبانی نهادی کوچک است که سالانه هزار نفر از عناصر آن از خدمت معاف می‌شوند در حالی که گفته می‌شود برنامه سه ساله‌ای برای توسعه این نیرو آن هم قرار است امسال کلید بخورد.

در این گزارش آمده است که در این میان مناطق النقب والجلیل که عرب‌ها و یهودیان به شکل مختلطی در آن زندگی می‌کنند، تقریبا از کنترل نیروهای امنیتی اسرائیل خارج شده است.

این روزنامه عبری زبان در پایان گزارش خود نوشته است: به دنبال عملیات «نگهبانان دیوار» در ماه می ۲۰۲۱ انگیزه فلسطینیان برای مقابله با اسرائیل بیشتر شده و به طور حتم در جنگ آتی این انگیزه بیشتر هم خواهد شد.

اردیبهشت گذشته کرانه باختری و قدس اشغالی صحنه اعتراضات مردمی به حملات صهیونیست ها به محله های فلسطینی قدس بود و به دنبال آن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شروع شد.

۲۰ اردیبهشت ماه ارتش رژیم صهیونیستی از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد، ولی فکر نمی‌کرد که با پاسخ کوبنده موشکی جبهه مقاومت فلسطین مواجه شود.

هشدار رسانه صهیونیستی درباره فروپاشی جبهه داخلی اسرائیل

شاحه نظامی دو «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در ۱۲ روز جنگ با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرده‌اند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

همین اقدام موجب شد که کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه،  در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کند.