تزریق واکسن تاریخ مصرف گذشته به 1800 آلمانی

مقام‌های آلمانی روز سه‌شنبه اعلام کردند که حدود 1800 نفر از شهروندان این کشور در جنوب آلمان، هفته گذشته واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته کرونا دریافت کرده‌اند.

مقام‌های بهداشتی محلی آلمان طی بیانیه‌ای گفتند یک مرکز واکسیناسیون در شهر «باواریان» بین روزهای چهارم تا ششم ژانویه، واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته فایزر را به مردم تزریق کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، دست کم به ۱۸۰۰ نفر در این مرکز واکسیناسیون ، واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته تزریق شده و مقام‌های محلی به افرادی که این واکسن‌ها را دریافت کرده‌، اطلاع رسانی کرده‌اند.

این مرکز واکسیناسیون در بیانیه‌ای گفت که هیچ خطری افرادی را که واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته دریافت کرده‌اند تهدید نمی‌کند و به این افراد تست پادتن رایگان پیشنهاد شده تا مشخص شود آیا آنها به دوز جدید نیاز خواهند داشت یا خیر.

مرکزی واکسیناسیونی که این اشتباه را مرتکب شده اعلام کرد که دو نفر از کارمندانش را به دلیل عدم تبعیت از دستورالعمل‌های ایمنی در واکسیناسیون اخراج کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد در صورتی که نرخ فعلی ابتلا به سویه اومیکرون کرونا ادامه داشته باشد  بیش از نیمی از جمعیت اروپا ظرف دو ماه آینده به این بیماری مبتلا می‌شوند.

واکسن

«هانس کلاج»، مدیر امور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد که سویه اومیکرون دارای یک موج جدید غرب به شرق است که در حال درنوردیدن سراسر اروپا است.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۲۶ کشور گزارش دادند که بیش از یک درصد از جمعیت کشورهایشان، در هر هفته به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و اینکه این منطقه تنها در هفته اول، شاهد بیماری بیش از هفت میلیون نفر بوده است. 

مقام سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد «نرخ بی‌سابقه انتقال بیماری» در حال حاضر به معنای آن است که کشورها شاهد افزایش نرخ بستری در بیمارستان‌ها بر اثر کووید-۱۹ هستند. او با وجود این گفت که نرخ مرگ و میر بر اثر اومیکرون کماکان روندی ثابت دارد.