آبرو ریزی برای کاروان نظامی آمریکایی در سوریه

اهالی روستای «صالحیه حرب» در حومه شهر القامشلی واقع در شمال شرق سوریه با کمک به ایست بازرسی ارتش این کشور مانع از ورود یک کاروان نظامی آمریکایی به این روستا شدند و خودروهای نظامی مذکور را از منطقه طرد کردند.

بنا به اعلام خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در استان الحسکه، یک کاروان از نیروهای اشغالگر آمریکایی تلاش داشتند تا از روستای صالحیه حرب در القامشلی، عبور کنند اما اهالی این روستا با کمک نیروهای ارتش سوریه حاضر در ایست بازرسی از این امر جلوگیری کردند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی و ترک این منطقه کردند.

آبرو ریزی برای کاروان نظامی آمریکایی در سوریه

در هشتم ماه جاری میلادی نیز، ایست بازرسی ارتش سوریه یک کاروان خودروهای نظامی آمریکایی شامل چهار خودروی نظامی را در منطقه «تل تمر» در حومه شمال غربی الحسکه متوقف و آمریکایی‌ها را مجبور به ترک منطقه کرد.

بنا بر این گزارش، نظامیان آمریکایی سوار بر چهار خودرو قصد عبور از روستای «قبور الغراجنه» را داشتند که به پست ایست و بازرسی ارتش سوریه برخوردند. در این میان اهالی روستا نیز که شاهد رویارویی نظامیان اشغالگر آمریکایی با ارتش سوریه بودند، وارد عمل شده و به سوی آمریکایی‌ها سنگ پرتاب کرده و در حالی که شعار می‌دادند، آن‌ها را فراری دادند.

این برای چندمین بار است که نظامیان آمریکایی در رویارویی با ارتش سوریه و اهالی منطقه فرار را به قرار ترجیح داده و مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

منطقه تل تمر که در مسیر بزرگراه راهبردی «ام-۴» قرار دارد، همواره محل تلاقی نظامیان ارتش سوریه، اشغالگران آمریکایی، نظامیان روس و شبه‌نظامان کُرد است. مردم منطقه نیز هر از گاهی علیه حضور نظامیان آمریکایی در منطقه و اقدامات شبه‌نظامیان کُرد دست به تجمع و اعتراض می‌زنند.

دولت سوریه بارها حضور نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم در خاک خود را اشغالگری نامیده و در نامه‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل به این مسأله اعتراض کرده است.