واکنش ائتلاف آمریکا به حمله راکتی به پایگاهش

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش روز چهارشنبه به حمله راکتی به پایگاه غیرقانونی‌اش در سوریه واکنش نشان داد.

«جان برنان» فرمانده این ائتلاف آمریکایی در بیانیه‌ای گروه‌هایی را که به ادعای او «عوامل شرور تحت حمایت ایران» خوانده شده، به اجرای این حمله راکتی در سوریه متهم کرده است. او همچنین حمله را «کور و غیر دقیق» توصیف کرده است.

این مقام ائتلاف در ادامه ادعاهایش نوشت: «ائتلاف حق دفاع از خود و نیروهای شرکای خود در برابر هرگونه تهدید را محفوظ دانسته و به استفاده از تمام قدرت خود برای محافظت از این نیروها ادامه می‌دهد».

واکنش ائتلاف آمریکا به حمله راکتی به پایگاهش

فرمانده این ائتلاف که به بهانه مبارزه با داعش در سوریه و عراق حضور دارد افزود:‌ «ائتلاف ما همچنان شاهد تهدیداتی علیه نیروهایمان از سوی عراق و سوریه از طرف گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران است. این حملات موجب انحرافی خطرناک از مأموریت مشترک ائتلاف ما برای مشاوره، کمک و توانمند ساختن نیروهای شریک ما در حفظ شکست داعش است».

رسانه‌ها، صبح امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در خط مرزی سوریه و عراق هدف حمله قرار گرفته است.

منابع محلی سوریه خبر دادند که این حمله حدود ساعت هفت صبح امروز صورت گرفته است. در عین حال، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد که به پایگاه مذکور حمله راکتی شده است.

منابع خبری در سوریه، بعد از ظهردیروز (سه شنبه) نیز از حمله راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق خبر داده بودند.

علاوه بر این روز دوشنبه هفته جاری و همزمان با دومین سالگرد ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق، رسانه‌ها از حمله پهپادی به پایگاه نظامی «ویکتوری» متعلق به نیروهای نظامی آمریکایی در فرودگاه بغداد خبر دادند و اضافه کردند که بر روی این پهپادها عبارت «عملیات انتقام فرماندهان» (عملیات ثأر القادة) نوشته شده بود.