خط و نشان انصارالله برای ائتلاف سعودی

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، امروز (جمعه) به حملات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی واکنش نشان داد.

سخنگوی انصارالله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر تأکید کرد: «کشتار زندانیان زندان صعده، غیرنظامیان در الحدیده و صنعاء و حمله به تأسیسات غیرنظامی توسط متجاوزان، نه مردم [یمن] را به زانو در می‌آورد و نه اراده آن‌ها را در هم می‌شکند».

محمد عبدالسلام ادامه داد: «بلکه این جنایت‌ها باعث خواهد شد ملت ما به هر شکل ممکن و با تمام قدرت و حقی که دارند، پاسخ دهند».

این هشدار پس از آن است که رسانه‌ها دیشب و صبح امروز از حمله شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بندر الحدیده (غرب) و زندانی در استان صعده (شمال غرب یمن) خبر دادند.

 خط و نشان انصارالله برای ائتلاف سعودی

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، در پی حمله بامدادی جنگنده‌های ائتلاف به زندانی در استان صعده، دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند.

شبکه «المیادین»، صبح امروز، در این خصوص گزارش داد که تا این لحظه ۶۲ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

 استاندار صعده نیز امروز خبر داد: «بیمارستان‌ها پر از شهدا و مجروحان هستند و ما به شدت نیاز به دارو و ملزومات پزشکی داریم».

 المیادین همچنین صبح امروز  گزارش داد که شمار شهدا و مجروحان حمله دیشب ائتلاف سعودی به الحدیده به شش نفر از جمله ۳ کودک و ۱۸ مجروح رسیده است.