ناتو خود را برای جنگ با روسیه آماده می‌کند

خبرنگار روزنامه لوفیگاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از رزمایش ناتو در دریای بالتیک، جایی که این ائتلاف نظامی در حال افزایش حضور نظامی بوده نوشت که ناتو خود را برای درگیری با روسیه آماده می‌کند.

این رزمایش شامل تانک‌های فرانسوی و انگلیسی، خودروهای زرهی، خودروهای جنگی پیاده نظام، راکت‌ها و خمپاره‌های ضد تانک می‌باشد.

در این گزارش آمده است که روسیه برگزاری این رزمایش در منطقه را محکوم کرده حال آنکه، ناتو کمتر از همیشه، مسکو را از ماهیت دفاعی این ائتلاف اطمینان داده است.

 ناتو خود را برای جنگ با روسیه آماده می‌کند

یکی از هداف رزمایش ناتو در دریای بالتیک، آزمودن «قابلیت همکاری» ارتش‌های ناتو است اما در این بین مشکلات زیادی وجود دارد که مشکلات زبانی تا سطح مختلف آموزش نیروهای نظامی کشورهای عضو، از جمله این مشکلات به شمار می‌آید.

نیروهای ده کشور تحت فرماندهی کانادا در لاتویا مستقر شده‌اند. در لهستان نیز، نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا قرار دارند.

در این رزمایش،  واحدهای نظامی، جلوی حمله دشمن را می‌گیرند تا پاسخ نظامی ناتو آماده شود.

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری گفت که ناتو از روز دوشنبه رزمایشی را آغاز خواهد کرد که طی آن به دنبال نشان دادن توانایی خود برای دفاع و بازدارندگی است.

همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی نیز در پیامی توییتری از حضور ناو گروه هواپیمابر «یو‌اس‌اس تری ترومن» در دریای مدیترانه برای حضور در رزمایش تهاجمی «نپتون» استقبال کرده و آن را نشانه قوی اتحاد ناتو توصیف کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «ناتو همواره هر آنچه را که برای حمایت و دفاع از متحدان نیاز است، انجام خواهد داد».