واکنش تند روسیه به اظهارات سخیف انگلیس

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اتهام زنی انگلیس علیه این کشور مبنی بر تلاش برای گماشتن رئیس جمهور وابسته به مسکو در اوکراین، ضمن مزخرف خواندن این ادعا، اعلام کرد: تبلیغات رسانه‌ای گمراه کننده که وزارت امور خارجه انگلیس منتشر کرده است، نشان می‌دهد که این، ناتو به رهبری کشور‌های آنگلوساکسون است که تنش‌ها در اوکراین را تشدید می‌کند.

پیشتر؛ "لیز تراس" وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: به هیچ عنوان توطئه کرملین را برای گماشتن رئیس جمهور وابسته به خود در اوکراین نخواهیم پذیرفت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: کرملین می‌داند حمله نظامی به اوکراین یک اشتباه راهبردی خواهد بود. اگر روسیه به اوکراین حمله کند با شرکای خود هزینه سنگینی بر این کشور تحمیل خواهیم کرد.

از سوی دیگر؛ وزارت امور خارجه انگلیس به اتباع این کشور توصیه کرد از سفر غیرضروری به اوکراین خودداری کنند چرا که تحولات این کشور به سرعت در حال تغییر است.

واکنش تند روسیه به اظهارات سخیف انگلیس

در همین حال؛ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین در روسیه اعلام کرد: اخباری که در رسانه‌های آمریکایی درباره درخواست "شی جینگ پینگ" رئیس جمهور چین از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود برای حمله نکردن به اوکراین در خلال بازی‌های المپیک زمستانی چین منتشر شده است، صحت ندارد.