هرج و مرج در بیمارستان‌ها به دلیل اومیکرون

آشفتگی در ایالات متحده به ویژه در نظام بهداشت عمومی و شهرهای کوچک ادامه همزمان با افزایش شیوع سویه کرونای اومیکرون و بیماران وهمچنین کمبود شدید نیروی کار ادامه دارد.

روزنامه «مانیل تایمز» روز دوشنبه به نقل از روزنامه « نیویورک تایمز » نوشت که جهش سویه اومیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. در روزهای اخیر ایالت‌های بیشتری با شدت بیشتر شیوع کرونا مواجه شده‌ و ایالات متحده همچنان شمار بیشتری از عفونت‌ها را در روز نسبت به هر موج قبلی شناسایی می‌کند و برخی از ایالت‌های غربی و جنوبی این کشور همچنان شاهد افزایش شدید ابتلاها هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که سویه اومیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات متحده در مقیاسی است که قبلاً در همه‌گیری دو ساله دیده نشده بود.

هرج و مرج در بیمارستان‌ها به دلیل اومیکرون

در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه آمده است که اینک بیمارستان‌ها در مناطقی که موج اومیکرون شروع به کاهش کرده اعلام کرده‌اند که قادر به ادامه فعالیت نیستند و تلفات فیزیکی و عاطفی برای پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بیمارستان افزایش می‌یابد.

این روزنامه همچنین نوشت که موارد ابتلا به ویروس کرونا بر نیروی کار ایالات متحده تاثیر سنگینی گذاشته و میلیون‌ها نفر را در خانه بیمار نگه داشته است. یک نظرسنجی اداره سرشماری ایالات متحده که در اوایل ژانویه انجام شد، نشان داد که تقریباً ۸.۸ میلیون نفر به دلیل بیماری یا مراقبت از فردی با علائم کووید-۱۹ بیکار بودند.

ایالات متحده روزانه ۱.۵ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت می‌کند و غیبت کارکنان ناشی از همه‌گیری کرونا در شهرهای کوچک در سراسر آمریکا جدی‌تر شده است.  

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، روز یکشنبه دستکم سه هزار و ۸۹۶ نفر در سراسر آمریکا جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده به ۸۶۴ هزار و ۵۶۴ نفر افزایش یافت.  این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که رقم سه هزار و ۸۹۶ فوتی در سراسر آمریکا ظرف شبانه‌روز گذشته بالاترین رقم مرگ و میر مرتبط با کرونا در سراسر آمریکا از ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون محسوب می‌شود.